AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
949

Förglödningstid bmw E87 118d 143 hk

bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Har märkt något nu när jag skulle starta bilen i minus 5. Andra BMW:n glödde längre tid och startade perfekt. Men e87:a glöder alltid lika kort tid har jag lagt märke till. Oavsett hur kallt det är så är den glödsymbolen uppe 1 sek sen slocknar den. Har glött par ggr med nyckel ut och tändning till osv för att få mer värme till dem. Men vad kan göra att den alltid glöder lika oavsett ute temperaturen? Finns det någon sensor man skulle kunna kolla på eller kan man inte lura bilen att det är kallare än vanligt för att se om glödgningen blir bättre?
bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Nu så är tiden inne att tacka för all hjälp med alla svar på mina frågor och bekymmer jag haft. Allt är i sin ordning och allt är nybytt. Både glödrelät BERU från AUTODOC och Glödstift är utbytta mot Bosch och BERU från sverige och helt plötsligt inte en FELKOD som kommer upp. Till och med start/stop funktionen har aktiverats då den inte kunnat innan pga felkoder på felkoder i Diesel/ DDU som den heter. Allt i sin ordning och 1000 gånger än en gång tack till alla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.