AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
2.468

Väntar på leverans men är "on hold"

Är det någon mer förutom jag som väntar på leverans och som fått reda på att de är "on hold" av någon oklar anledning? I mitt fall gäller det IX 2023.
Bilen verkar stå hos handlaren men något måste åtgärdas innan leverans enligt besked från BMW.
Det man undrar är ju om det här kommer att ta lång tid (veckor?) eller om det är något som de brukar fixa relativt snabbt. Finns det någon som vet mer om detta eller har erfarenhet från tidigare fall?
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Varför inte fråga handlaren? Han är den som lättast kan svara på din fråga.
Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Silver beställd
@smurfkungen: Det finns just nu en "kampanj" (=åtgärd), i något forum ser det ut som att denna är tillgänglig från imorgon Endast El bilar är berörda.
Men vad jag kan läsa så ska det inte vara en kritisk som göra att man inte kan köra

Lennart Bornhall
BMW CS #1085
Tack Bavaria1. Då hoppas jag på att den snart är fixad.

Min330e. för att det är söndag och de har stängt. :)
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Står en hel del om detta i FB gruppen BMW iX owners.
Har min kärra inlämnad idag och då passar de på att köra in denna uppdatering.
Dock visste de inte vad den innehöll…
Ba
396
Bavaria1
Så här står det: "Symptom:
A misinterpretation of the input parameters can lead to a torque reduction and possibly to the engine stalling while driving.
Measure:
Software update of the motor control."

Lennart Bornhall
BMW CS #1085
Det låter ju lovande.
Om det bara är en mjukvaruuppdatering kanske kanske det blir leverans väldigt snart. Toppen!

Stort tack för svar!
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Ja, det var söndag hos mig också, men idag är det måndag. Själv hade jag väntat till idag eftersom säljaren sitter på bästa svaret.
Ba
396
Bavaria1
Min330e: Hela nätet är fullt med svar, 7/24....

Lennart Bornhall
BMW CS #1085
Det lät i förra veckan som att det är kaos med mycket hos BMW och inga eller knappa besked.

/Anders
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Bavaria, Det är inte jag som undrade... ;)

Icke desto mindre, "hela nätet" har inte alltid rätt, eftersom det handlar om en viss bilindivid, och vem har kunskap om den bilen, om inte säljaren. Det som gäller alla gäller ju inte alltid "mig" eller hur?
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Med känsla: det var konstigt, hur kommer det sig att "hela nätet" vet men inte BMW...?
Min330e. Det är iaf vad jag har hört från trovärdiga källor, det verkar ju stämma också om man läser på olika forum.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.