|
|
|
|---|---|
| Har fått problem med kupefläkten i min F11. Med kliman på autoläge eller om jag försöker reglera fläkthastighet manuellt, går inte kupefläkten, eller går bara på absolut lägsta hastighet. Trycker jag in knappen för defrost av vindruta går den dock för fullt och går också att reglera fläkthastighet efter behag. Blir inte klok på hur kupefläkt fungerar, nog är det väl samma fläkt för vindruta som för kupén? Har fyrzons klimatanläggning i bilen. Får varning från bilen för att batteri behöver laddas, kan låg batterispänning vara orsak till problem? Blir lite konfunderad över batterispänningen dock, kollade spänning för laddning och batterispänning via Carly och får då varning om både för hög laddspänning och batterispänning när motorn är igång, spänningen anges till ca 14,9 V vilket väl är lite högt. Ideer, någon..? | |
|
Bara den allmänna 'sanningen' att dåligt batteri kan generera diverse skumma fel i bilen. Tipset är helt enkelt att skaffa nytt batteri eller om möjligt göra diagnos på batteriet för att kolla dess status. /M Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.