|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som fått upp följande meddelande? Electric Läget ej tillgängligt. Ej möjligt av systemskäl. Enligt BMW så sätter inte bilen någon felkod men jag brukar alltid köra på Electric läget så jag vill ha det till att detta är något fel. I samband med detta kommer det ett utropstecken ovanför Hybrid i displayen. Samt ingen kilometervisning över längd jag kommer vid batterisymbolen, efter en stunds körning blir värdet synligt och efter nån mil så har jag möjlighet Att aktivera Electric via knapp. | |
|
låter som det har med kylan att göra |
|
| Liknande avvikelser från´normalbeteende´för vår x3 30e vid temperatur under -10 C. | |
|
Tack för bekräftelse, fick bilen i mars så då har jag nog inte råkat ut för denna kyla tidigare. Då vet jag att detta är som sig bör 🙏 |
|
| Är nyfiken, får ni detta även vid förvärmning? Eller förvärmning kanske aldrig värmer batterierna? | |
| I morse var det -22 grader och då fick jag detta på min 530e för första gången trots förvärmning. Iofs hann jag knappt ut från villakvarteret hemma innan det slocknade... | |
| Det har hänt både med förvärmning och utan förvärmning för mig | |
| Ok, tack för svar! Inbillade mig att det bara hände utan och att förvärmningen skulle lösa att eldriften går att köra, men inte alltid låter det som då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.