|
|
|
|---|---|
| hej. ni som har eller har haft en 2-serie cab. vad har ni för erfarenheter? är sugen på en sådan och hade gärna tagit emot tips | |
|
Jag har haft en sedan 2016 som jag köpte i princip ny då (74 mil). Den har varit förvånasvärt bra - inte en pryl har gått sönder på den sedan jag köpte den. Ingen säkring, ingen lampa eller elektrisk funktion. Den har varit inne på en återkallelse i början - två av stropparna som löper i suffletten kunde tydligen riskera att lossna. I övrigt har det bara varit vanliga service-åtgärder som olja, bromsvätska, bromsbelägg mm. Den bilen jag har är en 228i, alltså fyra med twinscroll turbo på 245 hkr och det räcker gott och väl för att få upp bilen i maxfart på normal motorväg. Min bil har de fyra för mig viktigaste sakerna vilka i fallande ordning är Msport, automat, Navi Pro och läder. Jag har kört med den som bruksbil i sex år och nu kommer jag bara ha den som sommarbil. Ska du trivas med den på vintern och inte behöva sura för rutor som fryser fast så bör du ha bilen i varmgarage. Hade även föregångaren E88 och F23 är betydligt mer komfortabel - men kanske också lite mindre rå körkänsla i bilen. Man får lite sämre känsla för vägen i F23 än E88 hade. Det jag möjligtvis saknar är den större stereon Kartan är lätt att uppdatera för runt 500 kr på Connected drive. App-funktionaliteten är skaplig ändå. För övrigt är det enda jag saknar den största stereon, men jag är inte helt säker på vilket som är den största på 2-serien. Det kanske inte gick att få HK på den. |
|
| Man kunde få Harman Kardon, det hade jag på min 2-serie coupe. Men jag minns att den var lite simplare än vad H/K i 3 eller 5-serien var vid samma tid. Mindre funktionalitet i ljudinställningarna som exempel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.