AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.978

My BMW app - stänga av en unik timer

My BMW app verkar sakna möjlighet att ångra en programmerad "enstaka avfärdstid" som skickats till bilen. Man kan ju byta ut tiden men bara till annan tid inom 24h.
Jag gjorde en work-around och skapade en ny timer 15minuter i framtiden och stoppade den efter att den startat (stänga/öppna appen fick den att uppdatera status så att Stopp på fläktsymbolen fungerade).

Har ni något bättre trick som jag missat?
(att använda i de fall man inte kan ta sig till bilen och undvika att värmaren varken startar eller går i onödan)?
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
I min app finns kommandot 'deactivate and send to vehicle' längst ner i botten på den skärm i appen där starttiden ställs in. Inte hos dig?

/M

Mina bilar: Länk
Jag känner igen den texten. Har du iPhone, eller inte uppdaterat till senaste version?
Jag har Android versionen ver 2.11.1 och den texten försvann med uppdateringen som gjorde det möjligt att programmera återkommande starttider i appen.

Men ditt svar gjorde att jag letade en gång till, och naturligtvis går det!
Det finns ett skjutreglage även för "engångs-programmet". Klicka den OFF så skickas deaktivering till bilen med ett klick på "Godkänn i min BMW".
Tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.