|
|
|
|---|---|
| Varit och kollat över lite säkringar och så insåg jag att jag inte hade någon på plats 4 där jag skulle ha för den så kallade förvärmaren som sitter på bränslefiltret. Så då körde jag Autoocom en felsökning och fick fram lite andra felkoder. som 4A4E och 4B1C som säger Glödstift cylinder 3, aktivering ... Men Jag har bytt nya glödstift alla 4:a nyligen och glödningsrelät. Så nu är frågan är detta pga att mitt batteri är dålig ellr kan det vara annat? Nu satte jag 5A på plats 4 bakom handsfacket istället för 10A har den inte hemma. Kan jag sätta i mindre till jag köpt en på 10A eller kan det bli fel? | |
|
Radera koder först och se om de kommer tillbaka. Ja, dåligt batteri kan ge många mystiska fel och koder. Ladda ordentligt. Halva ampertalet ger väl att den riskerar att gå ofta/hela tiden. |
|
| Får se när jag får hem min nya Banner nästa vecka så får jag återkomma | |
| Lyckades förresten att ta bort felkod för ABS och kunde köra med fungerande abs på snön iaf så det är bra | |
| Nu så är tiden inne att tacka för all hjälp med alla svar på mina frågor och bekymmer jag haft. Allt är i sin ordning och allt är nybytt. Både glödrelät BERU från AUTODOC och Glödstift är utbytta mot Bosch och BERU från sverige och helt plötsligt inte en FELKOD som kommer upp. Till och med start/stop funktionen har aktiverats då den inte kunnat innan pga felkoder på felkoder i Diesel/ DDU som den heter. Allt i sin ordning och 1000 gånger än en gång tack till alla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.