|
|
|
|---|---|
| Hej hört ling long sommardäck ska vara bra för priset men finns det någon som testat deras dubbade eller ska man gå på hakka igen ? | |
| Namnet säjer väl en del:-) | |
|
Ärligt talat: Står du och väljer mellan Nokian och Ling-Long? För mig är det valet självklart.... Billiga kina-skräp-däck är usla i allmänhet och vinterdäck i synnerhet! Jag har lärt mig att mycket kan man snåla på men inte skor och vinterdäck! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ju närmare en produkt är producerad konsumenten ju mindre påverkas miljön? Mvh Asken |
|
| Om jag ska köra runt med mina barn i bilen så skulle jag ALDRIG. ALDRIG köpa billiga kinadäck. | |
|
Teknikens Värld har ju varje år ett stort test av vinterdäck, så även i år. Tror inte Ling Long fanns med, iofs kan dom ju inte ha med alla tillverkare men vill minnas att dom hade med nåt budgetdäck från Kina även i år och det var nog inte så mycket rosor direkt. Man är sig själv närmast och vi har alla olika ekonomiska förutsättningar men jag skulle aldrig köpa annat än välkända märkesdäck oavsett sommar eller vinter. Just i år hade jag tur att jag fick testets vinnare på vardagspulkan. Det är klart att det är sura pengar när det ska betalas, i synnerhet som allt blivit dyrare, men köp så dyrt du kan, det är värdefull last man åker runt med i bilen. Niklas Fransosen |
|
|
Att inte Kinadäcken är med är för att leverantörerna inte skickar några däck till tidningarnas tester. Gissa varför... |
|
| Ni har säkert rätt :) Är nöjd med mina hakka 7 därför ville jag gärna ha 9 men läst en del om dem spricker i gummit på jagrullar forumet man kanske ska köpa hakka 8 istället. Någon som som har erfarenhet av hakka 9 ? | |
|
Hakka 9 har inte ett riktigt så bra isgrepp som hakka 8 hade, däremot bättre "barmarksegenskaper", vilket inte var det jag trodde skulle hända.. Ja... Hakka 10 har däremot återfått isgreppet igen :) Har själv Hakka 8 på 523:an och är nöjd totalt sett och farsan har Hakka 9 på sin E60(bra däck, men återigen inte lika vassa isegenskaper som Hakka 8).. Hakka 10 har jag bara läst om i tester i och för sig, men det BORDE vara bättre totalt sett än föregående hakkamodeller iom nyare och ytterligare utvecklat såklart.. Men 10:an har nog inte vunnit senare däcktester mig veterligt utan det ligger i "mittfåran" av testade däck sist jag kollade ett seriöst vinterdäcktest (Teknikens Världs test 2022). Skulle jag köpa ett vinterdäck(dubbat) idag så skulle det nog bli Michelin X-ice North 4 eller Goodyear UltraGrip Ice Arctic 2 eller Pirelli Ice Zero 2.. Mvh Janne. |
|
| Hakka 9 r väldigt svajiga däck. Hakka 10 däremot r riktigt bra. | |
|
Oxå kört hakka 8 dubbade på min förra f31, suveränt isgrepp Och överlag stabila och bra.. Kör michelin x ice north 4 dubbade på våran v90, oxå bra men hakka8 var nog lite vassare isiga vägar. Nu på f34 330n xdrive kör jag dubbfria michelin, dom funkar fint på snö och barmark men isgreppet lämnar lite å önska. Blir nog hakka 10:or när det e dax för nya vintersulor. Priserna på hakka10 e inte roliga för tillfället dock… |
|
| Köpte nya Hakka 10 riktigt bra däck, men låter mycket. Hoppas det låter mindre när däcken är inkörda. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Linglong vinterhjul är inget att ha väldigt dåliga testresultat. Men sommardäcken är utmärkta t.o.m Aftonbladets test fick beröm godkänt spöade t.o.m de dyra märkesdäcken i vissa kategorier så ett utmärkt budgetval. Klarat sig väldigt bra i många tester för övrigt också. Tysta , komfortabla och bra köregenskaper Kört på dessa sedan 2014 på alla BMW. Och det blir 4 nya Sportmaster monterade i morgon på Hartgefälgarna till E34an. Hankook fick riktigt bra testresultat så kan vara ett alternativ som vinterdäck. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
En av nackdelarna enligt Teknikens Värld ( gäller Hakka 10) var komforten>>>Sämre stötdämpning, ljudnivån hög bl.a. Bromsegenskaperna på is och snö var mycket bra..men det räckte inte för en topplacering pga att många andra egenskaper inte var så imponerande. Mvh Janne. |
|
| Hakka 10 är nästan ljudlösa OM man köper EV-versionen, då sitter det en tjock "skumgummimatta" inuti som är ljudisolerande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.