AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
634

Fästöglor för bilbarnstol på golvet fram?

Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Har funderat på en beg. BMW till och från det senaste, just nu är det tankar på en 4-serie coupe dvs. 2-dörrars.

Då jag måste ha en bakåtvänd barnstol ett år till, så hänger det hela på att jag kan ha den i framsätet. Har någon provat detta, fungerar det? Tänker att det behövs fästöglor på golvet längst fram så att man kan förankra den, finns det sådana öglor monterade?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej det finns inte på BMW men det går att lösa på lite olika sätt. Antingen sätter man band runt stolsskenorna eller köper krokar på skruvat: Länk

Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Tack för snabbt svar!

Har läst lite om dessa lösningar på olika forum, men inte lyckats fatta riktigt om det fungerar i framsätet. Menar du att man kan dra banden runt framstolen istället för att fästa i öglor som annars sitter ända framme vid fötterna under instrumentbrädan? Då måste man dra banden åt "fel" håll på något vis, bakåt istället för framåt?

Har som sagt försökt läsa lite om det, men inte hittat någon riktig beskrivning eller bild...

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det beror på vilken typ av stol det är hur man får göra. Inte helt lätt med bakåtvänd i framsätet för öglor längst fram vid fötterna är det bara (som jag känner till) vissa volvomodeller som har.

Jag har bara kört babyskydd fram på BMW, när stolarna blev större fick de flytta bak.

Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
OK, ja precis, det är Volvo som jag är van vid också.

Får se om jag löser det.

Tack igen,

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.