|
|
|
|---|---|
| Har en 330i 2019 som visar meddelande om oljeservice, kan man nollställa meddelandet själv om man byter oljan själv... Kommer upp varje gång man startar bilen.. Varnar även på att jag inte har däcktryckssensorer på vinterdäcken.. | |
|
Ja, det finns instruktioner på youtube om jag inte minns fel som visar hur man gör. MEN då kommer inte servicen med i i-drive-serviceboken och det lär sänka andrahandsvärdet en hel del på en så ny bil...dessutom lär inte BMW ta någon good-will på din bil om den inte servas på verkstad (BMW brukar vara rätt tjuriga att det måste göras på BMW-verkstad för att de ska ta good-will...). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Måste det vara bmw som gör det eller är det bara rätt datorprogram man behöver för att servicen ska visas rätt? | |
|
Vissa verkstäder (typ vissa Mekonomen eller liknande) kan ha licens för att skriva in service i i-drive. Inget du kan göra själv med "datorprogram". Nollställa serviceintervallet kan du göra själv som sagt...men då får du inte någon notering i i-drive på vad som är gjort. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jodå det finns program som kan göra detta. Kommer inte ihåg vad det heter nu men det finns trådar här på AP om det. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.