AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.674

Startproblem G31 2018

Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Hej på er.

Får ej start på bilen, så här gick det till. Avser en -18 540i.

Kom till Sverige igår efter 6,5 vecka i Brasilien. Bilen stod i kallgarage bredvid flygplatsen under tiden, ingen underhållsladdning igång.

Startade bilen, drog igång som vanligt, körde 9 mil hem, inga konstigheter.

Sovmorgon idag, drog igång bränslevärmare kl 14, typ -11 grader här, går ut i bilen och det hörs bara ett klick när jag trycker på startknappen. In till grannen, låna laddare, hämtar sambons bil på jobbet, hem, startkablar på och fortfarande hörs endast ett klick.

Ringer BMW vägassistans, kom upp i idrive, så enkelt komma i kontakt. Bärgaren ringer 30 sekunder efter samtalet avslutades, på plats efter en kvart, starthjälp igång och fortfarande endast ett klick.

Nu står det Störning i startsystem i bilen. Kan det bero på man försökt starta ett antal gångar med dåligt batteri och bilen sen låser sig på nåt konstigt sätt? Bilen bärgas oavsett ikväll då det konstaterats den inte går starta som det är nu.

Nån som varit med om samma felmeddelande med dåligt batteri?

Crille
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Liten uppdatering, tydligen finns det ett fel hos 2 leverantörer av startmotorer till BMW som gör att inslaget kan frysa och då blir start omöjligt. Bilen bärgades till BMW verkstad och efter stått inne i värmen en dag startade den som normalt. Det är nåt servicebrev hos BMW om det felet så hoppas det går på nån åtgärd som. Har inte hämtat bilen än.

Crille
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
En uppdatering, fick betala kalaset själv, försäkringsbolaget tog det inte då det var ett känd fel hos Bmw och Bmw ville absolut inte betala nåt. Hade räknat med typ 15-20' men landade på 10'. om det nu är positivt....

Crille
Visa användare
270
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17

Vilka årsmodeller gäller detta??
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Det är 6'or det gäller, fram till -19 nångång som jag förstod det. Fast inte alla, endast 2 startmotor leverantörer av 5. Vilka vet jag inte.

Crille
Visa användare
270
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17
Ok tack för svar. Då behöver inte jag vara orolig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.