|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Behöver er hjälp. Jag har precis köpt en 2011 F07 och har nu också lagt på vinterdäcken som jag fick med. Nu varnar bilen för lågt lufttryck. Då kan man ju välja att kalibrera det i menyn. Jag har gjort det 311 ggr men forsätter att stöka. Jag funderar på om det då inte finns TPMS sensorer i däcken? Någon sa dock att bilen är för gammal för TPMS. Vad tror expertisen? /F | |
| Har du kollat hur mycket lufttryck du har i däcken? | |
|
Jag har inte TPMS på vinterhjulen..... som min lilla gula varningstriangel lyser heeeela vintern... 2014/15 F11:a 520d |
|
| Bilen är inte för gammal för TPMS. Sensorerna sitter inte i däcken utan i fälgarna. Mät däcktrycken. Du ser enkelt om hjulen har ventiler (i metall) med sensorer eller vanliga ventiler (mjuka i gummi). | |
|
Tack boys! Yes, jag har kollat lufttrycket. Jag hade också en F11 där jag inte pallade mecka med detta. MEN i denna modellen plingar den som en sinnessjuk cracktomte och då inte bara när bilen startar. Den är snäll nog att påminna ett gäng gånger efter med jämna mellanrum efter start också. Men vet vi om det är just TPMS moduler som är tricket i F07 2011? Egentligen skiter jag ju i funktionen i sig så en annan plan kan ju va att koppla bort den. Kanske kan man göra det med Bimmercode? Funtar på att skaffa den. |
|
|
Turbo, såg dit inlägg efter jag skrev. Tror de är i metall. Meckade med lufttrycket igår. Ska kolla igen idag. Men då verkar det som den har sensorer. Är då sensorerna trasiga? Kan man i så fall bara byta? |
|
|
Hej, kanske har sensorernas batterier tagit slut pga har några år på nacken och sensorerna måste därför bytas ut. /M Mina bilar: Länk |
|
| Finns det inte en tpms-varningslampa i förardisplayen som lyser när batteriet är slut? | |
|
Ingen varningslampa om batteriet. Men jag får checka med min däckleverantör. Fick och känsla för massa år sedan när jag hade liknade problem att de inte riktigt hade koll. /F |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.