|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en G21 320d och kan utan problem få bilen att tuta eller blinka till med ljuset via BMW-appen. Då jag väljer "starta klimatisering" från appen så säger den att kommandot har gått iväg och att klimatiseringen nu skall hålla på i 30 min men väl i bilen så har inget skett. Fläkten går över huvudtaget inte. Någon som vet lösningen på detta? Blev ju extra påtagligt nu när kylan slog till... | |
| Kanske dum fråga, men har bilen värmare från fabrik? Annars kommer den nog inte köra något med logiken att den inte vill dra in kall luft (vilket är enda alternativet om den inte har värmare monterad). | |
| Jag är benägen att svara ja men när du säger så blir jag osäker. Vad exakt heter artikeln som möjliggör den funktionen? Den har allt ifrån adaptiva dämpare till innovation pack osv men det vore ju typiskt om just den funktionen saknas! | |
|
Bäst svar får du nog om du går till t.ex. Länk och matar in ditt VIN och kollar utrustningskoder. S536 eller "Auxiliary heating" är det du letar efter. |
|
| Jag har S842 Cold-Climate Version och trodde att det var värmaren. Då är det dessvärre så att jag saknar den funktionen. Attans! | |
|
Trist att bli överraskad åt det hållet. :( Ninja-editerar eftersom jag blev nyfiken och googlade.. Cold climate verkar ha mer med andra åtgärder att göra, eluppvärmda backspeglar, elvärmda spolarmunstycken, osv. |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Stämmer. Cold Climate options har generellt sett alltid haft att göra med att säkerställa att funktioner fungerar även vid mycket kallt klimat. Det har exempelvis inneburit CHF styrservoolja (istället för vanlig ATF), extra isolerade rör för vehusventilation och sådant som du beskriver. Det handlar i princip aldrig om "bekvämlighetsfunktioner". |
|
Förr innebar det även att generator och batteri hade större kapacitet och att stolarna var eluppvärmda, kanske även spolarmunstycken och dörrlås mm... Vet inte hur stor skillnad det är på "cold climate"-utrustade bilar och de som saknar det nuförtiden, men något skiljer ju garanterat eftersom utrustningskoden finns på vissa bilar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.