|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har en 116i E81 från 2009 med N43 motorn. Jag har felkod på syremätare innan katalysator. Har googlat runt men hittar inte vilken sensor jag ska köpa. Allt jag hittar är lambdasond och nån annan sensor som ser helt fel ut… Någon som vet vilken sensor man ska ha? Ska besiktiga senast sista november, i värsta fall får jag ta en ombesiktning Ha de gott, hajjj | |
|
Lambdasond = "syremätare"! Gå in på www.realoem.com och knappa in ditt chassinummer (sista sju siffror/bokstäver) och stega dig fram till rätt reservdelsgrupp så ser du vad du ska ha för del och vad den har för art./reservdelsnummer hos BMW - det numret kan du använda som referens när du köper lambdasonden om du inte vill handla via BMW. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Välkommen förresten! Jupps, precis som Johan B säger. Bara ett varningens finger - det är inte alltid det är fel på själva syresensorn bara för att det är en felkod som handlar om denna. @Jpetersson : Vilket nummer hade felkoden du fick? Det finns två typer av felkoder, det finns "generiska OBD II som är för alla bilmärken" och sen finns det "BMW-specifika som är interna BMW-felkoder". En "OBD II felkod" har typiskt en bokstav och fyra siffror efter sig - tex P0953. En "BMW felkod" har lite annat utseende och har lite färre bokstäver/siffror för äldre och fler för nyare modellår samt att felkoden är knuten till specifika styrenheter - tex "DME : 2C6E" eller "DSC : 94BD" eller "FRM : 9CCE". |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.