AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.994

otäck audi quattro.

Sida 5 av 6
Perkka
Rydberg: Kunde väl lika gärna varit en 200 turbo? Dom e väl värre än 100 turbo..?

Mvh Per

If everything seems under control, you`re just not going fast enough!
Perkka: Fanns verkligen 200an som avant?

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
Mi
117
Micke_L
320d xdrive -10
Carl L: Jag har så bara sett sedanare av 200:an. tror inte att det finns någon avant. tur är väl det. dom gamla avaterna är ju inte så sexiga precis :)
EMS
Essen:

Ska det verkligen med bondmekning gå skrämma upp en rostig kombi bil som är avsed för att köra barnvagnar, hundar och matkassar från Spar inn så lätt att min M3a ska ha svårt att hänga på den?!?

Jag var övertygad att det var en sleepers, en vrakig kaross med minst en V8 under.

Fanns tvålkoppen också med 4,1 liters ( tror jag ) v8 som i sitter i A8orna?!?

Skulle vara kul att ha en sådan , kan inte vara dyr att införskaffa, skrotten är nog också full av delar till dessa också vid det här laget, och sätta "1,8 Automat" märke där bak!!!
Mi
117
Micke_L
320d xdrive -10
EMS:
Jag åker kombi å drar m3:or men min är inte rostig, å den har turbo :)
v8:orna är på 4,2 liter å lämnar runt 250 - 300 hk. beroende på årsmodell. dom gamla ska det vara 250 hk i. den som sitter i s4:an å s6:an har 280 hk. sen har nyare a8:an 310 - 340 hk... tror att det va så. är ganska säker.
Micke_L: Har inte de tidiga S8orna 340hk och de senare 360hk?

Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Perrka: Jag har aldrig sett en 200 avant. 200 finns både med 10v 20v femman den senare med 220hk.

EMS: Det går alldeles utmärkt då det inte är så mycket elektronik. Du klarar dig upp till runt 250hk innan det börjar kosta massor.
De klarar rätt mycket då de har mycket finsaker i onödan för så litet laddtryck(0.35-0.39) som Vattenkylt turboaggregat
Dubbla knacksensorer (89-)
Oljekylning av kolvar
Oljekylare
Turbotimer
Extrakylning av spridare
Bra Laddluftkylare
De skulle ung klara upp till 1 bar laddtryck.

Carl L: Skillnad på a8-s8. Men rätt s8an har de hk.
lilla v8an har 250hk 3.6l
Mi
117
Micke_L
320d xdrive -10
Carl L: jo. det kanske stämmer med nya å gamla s8. men en sån lär man ju inte ha råd med än på många år :)
Perkka
För några år sedan var d en svart 200 Avant som krockade nedanför mig, med en Merca.. Lr så va den dekaltrimmad lr nåt, men man ser väl skillnad på 100 & 200? 200-an e väl lite mer "fyrkantig" ? Men d stod 200 på den iaf.. Säger bara va jag & mina kompisar såg..

Mvh Per

200 finns som quattro avant, tillverkades 1988-1990 om jag minns rätt, från 1989 med 20v.
Perkka
Perret: Tyckte väl d..

Mvh Per

X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Haha=).. Min farsa tar min m3:a lätt med sin EVO 6=).. rätt kul=)
Perkka
X-Max: 0-100 ja.. Sen då?

Mvh Per

EMS
Verkar att många av BMW killarna är bra insatta i Audi också... Kul.

Är det någon som vet vas en sådan Audi 100 20v ( eller 200 20v) av äldre årsmodell kostar?!?! I hyfsat skick?!? En 86, 87 a kanske? Inte mera än 15000???

Och hur mycket pengar/ tid får man lägga ner på att få skrämma upp den?!?

Blir alltmer sugen på en sådan...All ära till M3-an, jag trivs utmärkt med den, toppen bil, med till vilket pris?!?! Kan man få en sådan Audi att gå nästan lika bra av en tiondel pengar, så skulle jag kunna tänka mig den som bus bil istället.

Hur dan är kvalitten på Audi?

Många frågor, men ni får vara många som svarar....!!!
AUDI= D K V = SKIT
Hur insatta vi än må vara så tror jag du får ännu bättre svar på Länk än här. Vad jag vet så är ju turbobilar lättast att skrämma upp. Sen ska man ju ha ett väghållningskit som passar prestandan, för att inte tala om att man bör uppgradera bromsarna.

Mvh /Carl

svintoleffe
EMS köp inte en audi för dom kan man ruskiga problem med brommsarna på speciellt handbromsen .
sen är dom dyrarwe än bmw på delar
Perkka
Handbromsen på BMW e väl ingen hit heller.. Iaf på E34.. Ådi e fina bilar & som sagt hyfsat billiga att trimma (iaf turbo, naturligtvis).. Men jag har hört att Ådi har ganska dyra res.delar, t om dyrare på vissa grejer än BMW..

Mvh Per

Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
dahlbäcks svarta sportquattro är en "hårig" sak=)
om jag inte missminner mig stod där något i bilsport om att den marklyft på autobahn i 200++ hastighet pga. att den saknade eller hade felaktig fronspoiler=)
snacka om upforce=)

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"

Länk
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
EMS: 100 Finns inte som 20v. men dock kan du välja mellan fwd och quattro en framhjulare borde du få för runt 15-20 quattro ngt mer. givet val är ju quattron.
200 är dyrare kanske runt 40.

Handbromsen vet jag inte om den är problematisk, har jag aldrig hört ngt om jag inte haft det på mina två men däremot hade jag det på bmw:n

coupepower: Ja ellerhur.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.