AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.995

otäck audi quattro.

Sida 4 av 6
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
en audi har inte en suck mot min e21 vare sig i väg hållning och rätt fram jag tävlade mot brosans a6 och han kan köra och jag tog honom rät fram som på kurviga små vägar

Livet börjar vid 180
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
318 grabben;....mener du også Audi TT, S3, S4, S6, RS6....?

V-max
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
ja vet inte om det är samma men jag rastade brosans a6 rätt rejält

Livet börjar vid 180
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Rydberg:

Det finns mer än en anledning till att jag köpte en 318 is och inte en 325. Om man börjar lägga ner arbete på en E30 för att få den att gå bra på bana är det mycket lätt att få den väldigt framtung om du har en sexa. Samma problem med 4:orna men inte alls lika utpräglat.

Det är mycket sällan motorn som är den största inspelande faktorn i en snabb banbil. Det jag saknar mest från min 325 E36 är motorljudet.
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
Har en m3 fyra i den och sport dämpare plus litte anat är plockat ur en m3 så den rastar brosans bil bra och jag är stolt funderar på att trima den mer och börja köra rattlås race

Livet börjar vid 180
Du rydberg skaffa lite info först prata med bäckis om en 325 låda är stark han har en nästan original låda i sin E21 '
och han har ju som lite mer att köra med än slime och dom andra audi åkarna--

sen har jag 531hk i min bil med original lådan
så jag kan ju som inte säga att dom är svag

men en audi låda är väl som en gammal Saab9000Låda

Mvh

niclas

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
WebCam: The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
när ska bmw sparka ner audi från tronen och ta över superstage då
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
niclas85: När har jag sagt att en BMW låda är dålig?
Jag skrev att det enda som är felet med min s2a är att känslan inte är lika bra som i BMW:n jag hade.
Så vart skrev jag att BMW lådan är dålig?

när ska bmw sparka ner audi från tronen och ta över superstage då? Väl skrivet eftersom det är så många som säger att det inte går att svänga med en
Audi.

Haglund: Jo förstår det, men ljudet i sexan är skööönt.

318Grabben du har full koll förstår jag:)

Rydberg
förlåt då har jag misförståt dig lite där men jag hade fått för mig att audi hade finkänsla i lådorna

och sen det där med att folk säger att det inte går att svänga med en audi är ju helt fel det är ju 4WD på dom om

-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
The RavenRacing--
-----------///M
jo se så håller jag med audi urquattro är lika mycket klasisk dräpare som E30 M3 men dom är ju gjorde för olika ända mål M3 för bana och quattron
för att regera i skogen

-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
The RavenRacing--
-----------///M
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Niclas, givetvis går det att svänga med Audi!
Däremot brukar de vara ganska framtunga. Det gör att de är mer ovilliga att svänga in i böjarna (understyrda) än en bil med mindre vikt på framhjulen.
Fördelen är att de blir mer stabila vid snabb transport rakt fram, typ Autobahnkörning.

Mvh
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Rydberg, niclas85:

Tidningen bilsport är, enligt min mening, en riktig posertidning. Det skrivs vitt och brett om Supror, Cycloner, Volvos och Saabar när det gäller rattlåsracing exempelvis. Knappt ett ljud om E21:orna och E24:an när de spöade upp alla Bilsports "idoler" på ett bräde.

Vissa bara måste synas och skryta om hur fräck bil de har och hur mycket pengar de har plöjt ner i den. Andra håller sig till tystnad och handling istället.
Som sagt så är Bilsport, i mina ögon, en tidning full med människor som personifierar uttrycket "mycket snack och lite hockey".

Jag dömer dock inte ut tidningen då den ofta kan bjuda mycket underhållande läsning ofta dock, men det skall tas med en nypa salt tycker jag.

Det jag menar är att Superstage säkert är en bana med stor utslagskraft vad gäller resultat, men frågan är vad som skulle hända om "rätt människor" skulle engagera sig i Bilsports Superstage.
jo men nog tror jag att om jankan skulle bygga om deras m3 lite gran bara så skulle det nog bli en gode dräpare i super stage--

sen å ska ni inte miss för strå mig om audi jag är en inbitten bmw fantast och kör mycket hellre en bmw än audi men det där med att audi inte går att svänga med är då inte sant

det var bara det jag ville säga

-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
The RavenRacing--
-----------///M
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
ja jag har sten kol på mina grejor och det funkar bra och audi är bra bilar dom går så jävla bra genom kurvor om brosan skulle haft andra däck och dämpare skulle han hängt med rätt bra han hängde med bra på rackerna

Livet börjar vid 180
Es
67
Essen
M3 E92 -08
X1 E83 -14
Jag rastar dittan och blev rastad av dattan... OCH?

Är det ingen som förbehållslöst helt enkelt bara uppskattar sin BMW för vad den är?

Trodde man skulle slippa denna låga nivå som man normalt finner på nordicaudi.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag blev omkörd av en Trabant i Berlin i somras. Men jag gillar min bil trots det!

My Bimmer is my mistress
EMS
Oj...
Är ny här, hittade den härlänken nyligen...

Det hemska med Audi är att de ser så alldagliga ut fast vissa går så ina*****te!!!

För ca 1/2 år sedan kom jag ikapp en ful gammla Audi 100 Avant, tror jag ( tror det var en 80 talare en sådan tvålkopp kombi)med sådana urfula USA fyrkantiga lysen.
Sedan blåste killen om mig, jag tänkte inte mera på det innan jag kom ifatt honom igen ( han ville leka )

Kan bara säga att jag bilen fick jobba riktigt hårt för att hänga på honom då han gasade iväg... När vi kom upp över 180 var det inga problem att köra om ( motorväg).
Men för att vara en sur gammal kombi bil så gick den OTROLIGT bra.

Om den bilen var kompressormatad (eller vad det nu kan vara i den gammla häcken) eller inte, vet jag inte, men alla som kör en stlad sänkt 325, 328 eller vad som helst som inte räknas som BMW grymm bil, ska tänka sig om innan de drar mot sådana.

Ha de så bra!!!
EMS
Såg föresten denna på Mobil.de

Länk

( det var inte den jag körde mot :) )
Mi
117
Micke_L
320d xdrive -10
Kul läsning om gammelquattron. Sportquattron är då världens grymmaste bil (enligt mig). jag hänger av bmw m5 -93 med min originalaudi. iaf i starten å sen toppfart :)
bmw är då en härlig bil. är lite sugen på en m3. dom går väl rätt bra
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Essen: så dåligt är det inte på nordicaudi.
Skulle tippa på att BMW o AUDI folk är rätt lika.

EMS: Med all förmodan så var det en 100 avant turbo.
165hk org. Mycket lätt och billigt att skrämma upp i 230+hk
O heer har vi mr. dahlbäck himself!

(i den gooe audin..) =)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.