|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Gäddan: om du håller dig i pris segmentet 5-10 tusen så håller nog ingen bil särskilt bra..... Hade bara audi haft en serviceminded organisation så hade nog fler köpt audi/folkvagn. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Ähhh, säga vad man vill om BMW, men jag skulle byta min 320 mot en urquattro any day =) Fetare bil får man ju leta efter! Å vad är det här med att lovord om Audi inte hör hemma på BMWPower? Är det klubben för inbördes beundran lr? Låt folk berätta vad som är bra med "deras" mären/bilar vettja, så kan ju alla som har en oslagbart jättebäst bimmer avfärda de inläggen i tysthet. Själv gillar jag att höra positiva åsikter om det mesta på fyra hjul! OBS! min åsikt bara =) //Koffe |
|
Gädda |
Allt hänger inte på hur många cylindrar man har. Eller hur stor Cyl. Volym man har (framför allt vid överladdning) Det hela gäller hållbarheten. Kolvar vevstakar.... vevaxel samt inte för hög avgastemp... .bla. ex. åk på race och kolla hur kass v8or går.... -> Rydber g : Billlighetsmärke: jo min BMW blir biligare minut för minut. Siktar på min kompis s2 (mätaren ut --->lätt.)(Köpes urquattro (igen) eller s2 NU!!) |
|
Såg en urquattro på en dragracing i småland för ngt år sen.. han hängde av alla bilar i sin klass.. förbannade blev dem,där stog de me sina trimmade amerikanare me v8or.. MEN.. bäst ljud får man från en v8a.. |
|
|
Gädda ville du slippa värsta abstinens besväret när du köpte en ix?? :) Du kan få köpa min om du pungar upp med plenty cash! |
|
|
Lite prestanda siffror! 200hk = 0-100 7,1sek toppfart 222km/h 220hk = 0-100 6,3 Sedan talas det om lägre siffror me det ställer jag mig tveksam till. |
|
|
Kan bara säga att AUDI är trevliga tills du behöver köpa reservdelar alt. besöka verstad med den(BMW V12 el.Mkänsla på delar,till en bruksvagn). AUDI i rörelse är trevlig tills du behöver svänga. Sen är ju bemötandet på VAG rent skrattretande,måste nästan vara fanatiker för att acceptera det(vet ej om det gäller hela landet men K-D och GBG iallafall). Henrik |
|
|
Aleks: Vad var det för race där en urquattro och en V8 hamnade i samma klass?? //Koffe |
|
|
"Kan bara säga att AUDI är trevliga tills du behöver köpa reservdelar alt. besöka verstad med den(BMW V12 el.Mkänsla på delar,till en bruksvagn). AUDI i rörelse är trevlig tills du behöver svänga." Jag förstår fortfarande inte hur en BMW ägare kan säga att reservdelarna är dyra. Fråga vilken V***o, S**B ägare och se vad de säger om BMW! Tills du behöver svänga??????? Det är väl bland det bästa. |
|
|
Det märks att många här inne inte åkte/kört en 4 kraffsad Audi med turbo.. "Tills du behöver svänga" .. *Hmm*... Ta o ratta en S2 t.ex så har du nog inte den uppfattningen längre. Att Audi är dyra i resevdelar.. Visst, det är dom. Men vad är det för stålle som säger att BMW har billigare?! Säg vad ni vill om Audis 5 cyl. motorer, men dom är GRYMT bra.. Vet man inte vad dom är kapabla till så tycker jag inte man ska yttra sig om dom.. Även att audi lådan är dåliug.. Hehe, var det därför "Mr. Träsko" himself satte en Audi låda på RSR Golfen? Visserligen rasade den lådan, men vilken ORGINAL LÅDA klara den efekten? Inte BMW`s iaf.. MvH //Martin -Med Audi i blodet=) Nej, |
|
| ivarzon: Så Audi är snabba i kurvorna då? Var det därför som jag rastade en 300 hästars audi coupé S2 med koni-chassie och 18" 255 nya Fuldadäck med min gamle 136-hästars 25.000-kronorsbil på Scandinavian Raceway? | |
|
Som man borde veta spelar det även stor roll vad det sitter för skit bakom ratten.. Minns förra sommaren när en Supra (nya modellen) fick stryk av en Clio, RAKT FRAM... säger ganska mycket om vad föraren spelar för roll. Du kanske är en jätte duktig förare av din bil, killen i Audin var antagligen inte det, annars måste det varit något fel på Audin.. Bara att grattulera dig till din prestation!=) MvH //Martin Ivarsson 325iM "Tuned by SpeedCenter" |
|
|
Kan även tilläga att jag har försäkt hänga på en polares Audi S2 (endast chipad, annars helt orginal) både med min gammla Corrado, och min 325:a. Behöver jag säga att jag inte hade en sportmössa, varken i kurvorna, eller rakt fram. Och ja, jag KAN köra bil... =) MvH ///M 325iM "Tuned by SpeedCenter" |
|
|
ivarzon: Det var inte på rakan som jag åkte ifrån honom i alla fall. Och Audin krängde bra i kurvorna. Må hända hade han inte idealiska spårval och inbromsningar, men dålig på att köra vill jag inte påstå att han var. Åkte även med honom en sväng och jag hade nog inte kört så mycket annorlunda. Tilläggas bör att bilen har gått 12.000 mil och har ägts av förarens far fram tills för någon månad innan vi körde, så att något var fel på bilen tror jag inte på. Effekten i motorn spelar ingen roll om man har många kilon att släpa runt. Jag vet inte vad en S2 Coupé väger, men den väger nog bra mycket mer än min som är invägd med mig och 20 liter bensin i på 1050 kilo. |
|
|
Ivarzon: Även att audi lådan är dåliug.. Hehe, var det därför "Mr. Träsko" himself satte en Audi låda på RSR Golfen? Visserligen rasade den lådan, men vilken ORGINAL LÅDA klara den efekten? Inte BMW`s iaf.. Jag sa inte att lådan var dålig hållbarhet i, utan att känslan i iaf den BMW låda jag hade var skönare. Haglund S2an har ca 7kg/hk att släpa på och du har 7,7. Jag tycker 1050 låter jäkligt lite. S2an är understyrd men urquattron är mer neutral. Men han borde dra ifrån dig om han körde riktigt. |
|
|
Hur kan man jämföra en Audi och en BMW. Audi är så j**ligt fula. Ta Ford t.ex en Sierra cossvorth grymmt snygga bil jämfört med en **** urquattro. Med rätt att säga sin åsikt |
|
|
Rydberg: Så sant. Min bil är inte helt original vad gäller vikt och väghållning. Dock i motor. 1050 kilo är definitivt inte original, men viktminskningen har åstadkommits utan större problem. S2:an var inte farligt understyrd faktiskt. Kan bero på Koni-chassiet, men den krängde skrämmande mycket ändå. Poängen i resonemanget att Audin vägde mycket var inte huvudsakligen baserat på vikt/effekt-förhållandet, för det väger även i kurvor och inbromsningar. Det jag vill framhäva är att jag tycker det är bättre att lätta bilen och bättra på bromsar och väghållning istället för att lägga alla pengar på att trimma motorn. Det är mycket sällan på rakan som man tjänar de viktiga sekunderna enligt min erfarenhet. |
|
|
Så sant. Men S2an är ju inget lättviktbygge direkt och jag vet inte om jag skulle vilja lätta min heller. Mycket av det sköna är ju just att kunna åka snabbt utan att göra avkall på utrustning mm. Urquattron är ju helt klart mer race betonad. Brutal så som M3 e30. S2an har underdimensionerade bromsar redan som original därav är det så många som byter till porshe bromsar. Din bil är säkerligen hur rolig som hellst men att vara utan 6an på en BMW nja. Har har ni en del minst sagt irry bilar. Länk |
|
|
wendtan: Inte en chans att du hänger på en urquattro varken i väghållning eller rakt fram.. Det är vad jag tror./Ante |
|
|
Ante: du får tro vad du vill! men nnär de börja svänga så tappa han mark, även på påfarten till motorvägen tappa han mark innan han fick fart på stressfläkten sen var de ganska jämnt. O vad ja kunde se på hur hans bil betedde sig så använde han sig inte av något annat än fullgas. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.