|
|
|
|---|---|
|
Är det vanligt med klent luftflöde i e61 lci. Batteri check Luftfilter check Alla inställningar check Trots det är det en lugn ström av luft ur ventilen även om jag stryper alla andra. | |
| När du skriver luftfilter check, menar du då det luftfilter som sitter inne i bilen, typ bakom handsfacket? | |
|
Har du BYTT friskluftsfilter? De kan vara helt igensatta utan att det syns på dem... Vilken inställning har du på klimatanläggningen - den styr ju vilka ventiler som öppnas beroende på hur du ställt in den? Även motortemperaturen kan påverka flödet - är det kallt och motorn kall, brukar automatiken hålla igen luftflödet innan det kan leverera varmluft. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Som jag förstått på e61:n sitter filtren på utsidan under huven 2st? Tog bort dom med lock och gav inget. Har testat sätta bara mitten raden i i drive och full värme osv, sen fullt ös på rattarna och fläkten. Bilen mår upp i värme, ger 89grader enligt mätning enligt körning. Värme kommer, det är mer fläkten inte ger nån fart på det hela. Kan höra fläkten gå för fulla muggar å tornadon bakom konsolen. |
|
|
Efter stått i varmgarage blåser den på som aldrig förr igen. Kan det bero på ac knappen är på eller för att auto läget för cirkulera luft. Värt notera att när jag lämnade garaget i Uppsala påväg mot Sundsvall så regna och snöa det och gick till minusgrader. Men de borde juh inte orsaka nåt? Testade även med obd "wifi" rullandes hemåt kolla batteri och laddning, gav 85% batteri och 14.5volt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.