|
|
|
|---|---|
| Får inte bort mina usa blinkers med bmw scanner. Kan det bero på att de är programmerade med ett anat program? Var usa blinkers på den när jag köpte den | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Kan vara så att de inte är kodade utan någon kopplinglösning från tidigare ägare som lurar ljusmodulen att positionsljusen är trasiga. Har för mig att blinkers tänds då på respektive sida i dimmat läge. |
| Har undersökt och hittar inget .Har även programmerat bort glödljusvakten till parkerings ljusen men blinkers lyser än då. har även bytt lcm men med samma resultat | |
|
NCS expert är programmet som krävs för kodningen. NCS Dummy gör det lättare att göra rätt. |
|
|
Var ligger kodningen sparad någon stans? Har ju bytt lcm men blinkerserna lyser än då Kodar NCS expert någon annan stans ? |
|
|
Mig veterligen ligger all ljuskodning i LCM. I NCS expert kodar man normalt en box i taget och varje flagga ställs in enskilt. Fungerar parkingsljusen fram? Det finns en inbyggd felfunktion som låter blinkernslampan fungera som reserv. |
|
| Japp parkerings ljusen funkar. Är eftermarknad lysen monterade uta xenon men har även kodat bort de med scannern | |
| När parkerings lyssna är trasiga lyser då blinkersen på alla lägen på ljusknappen eller bara på parkeringen? | |
|
Låter lurigt detta. Brukar vara plättlätt att ta bort USA ljus med Bmw scanner. Bara att markera "Daytime running lights EU" Men en standardkodning med NCS får också bort USA-ljus såvida bilen inte är från USA förstås. Sen är väl det så att det finns olika ljusmoduler för olika utrustning på bilen, frågan är om det går att använda dessa hursomhelst, finns ju några olika: Länk Jag tror den stora boven här är eftermarknadsprylarna. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
Kan dina positionsljus vara LED så att motståndet/strömmen genom dem tolkas som trasig halogenlampa (ingen ström) men att glödtrådsvakten som varnar för trasiga ljus är bortkodad? |
|
Så kan det vara men ska blinkersen lysa i alla lägen då? Ska den inte bara lysa på parkerings läget då ? |
|
Länk Enligt detta mekartips så verkar dimmade blinkers fungera även vid halvljus. |
| När man programerar usa blinkers blir det få 21w lysande eller ned dimade som i nödläge? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.