AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.328

116i F20 2015 Ryckig gång

Ha
4
Hanna99
116i M-sport - 15
Hej!
Min 116i från 2015 började idag gå ryckigt.
Sker både på låga och högre varv, när jag gasar lite mer. Börjar då gå väldigt ryckigt men försvinner så fort jag släpper på gasen.
Kontrollerade direkt efteråt och fanns inga felkoder.
Hittar inget forum om liknande på samma modell, men är det någon som har nån idé på vad det kan tänkas vara?
bl
2.293
blixten
325i -88
Lamdasonden, gasspjällsreglaget eller något annat... Hur långt har bilen gått
Ha
4
Hanna99
116i M-sport - 15
Bilen har gått 7000 mil..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tankade du nyligen?

Ibland har det hänt att det varit något strul med bensinen på stationerna, t ex. vattenskadad soppa eller att de råkat fylla på med diesel i bensintanken så den är dieselutblandad...

Samma problem kan också uppstå om man har väldigt lite soppa i tanken, då kan kondensvattenhalten bli hög i bensinen.

Hur länge sedan servades bilen?
Hur ser stiften ut?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Hade samma problem (vid samma ålder och miltal) och det var en tändspole. Men då fanns det felkod har jag för mig.
Ha
4
Hanna99
116i M-sport - 15
Tack för svaren

Strax under halvtank nu och har inte varit något strul med första halvan... Bilen har varit inne på all service och senaste var före jag köpte den i somras.

Åker ner till BMW imorgon och ser om de får ut några felkoder på deras instrument.

Återkommer därefter
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Hur gick det?
An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Dåligt att inte återkoppla.
Ha
4
Hanna99
116i M-sport - 15
Hej! Ursäkta att jag inte skrev det men fick inte ut några felkoder hos bmw heller och fick tid för att lämna in bilen förens på måndag 28onde.

Igårkväll började den dock rycka mer, drog en chansning och bytte tändspolarna med en annan f20 för att testa. Slutade rycka och det var en lättnad. Skulle därefter testa vilken av spolarna på min bil det var men ryckte oberoende på vilken enskild jag bytte.
Drog på elektroniktengöring på alla kontakterna i ett sista försök. Där var lösningen.
Under gårdagskvällen gick den bra och även nu under morgonen. Så (förhoppningsvis) var det så lätt att det var problemet.

Tack för alla svaren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.