AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
7.257

Klimatbonus upphör from onsdag 9 november 2022!

Sida 4 av 4
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Det är xml-filen som gäller. Kan tydligen skilja mellan pdf och xml. Gör det för Model Y Long Range t ex.

Länk

Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Nja... jag tror att PDF filen måste gälla. XML kräver speciell läsare, finns endast för att lätt kunna koppla till andra digitala plattformar. Text filen och PDF filen gäller för normala dödliga. Om det inte hade varit fallet hade det inte publicerats av Skatteverket. Jag vet inte vilket fel du har upptäckt, men det är konstigt att ingen annan har noterat det. Du borde berätta för Skatteverket. Det skall inte förekomma skillnader.
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Det är ändå xml-filen som är giltig tydligen. Krävs ingen speciell läsare. Den är läsbar för blotta ögat.

Som sagt står det 768 900:- för Model Y Long Range i pdf-filen och 629 000:- i xml-filen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Två olika versioner av skatteunderlag är mycket allvarligt. Du bör anmäla det.

Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Jag? Varför då. Anmäl det själv.

Eller antyder du att jag har fel? Kolla själv då.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Eftersom jag inte berörs så måste jag erkänna att jag inte har motivation att engagera mig
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Jag berörs inte heller. Påpekade bara att det skiljer mellan pdf och xml.

Fattar inte varför du retar dig på mig för det?
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Verdi, var får du ifrån att endast xml filen gäller...?

Ja, den är läsbar i alla textredigerare, men är INTE tänkt användas på det sättet, mycket lättare i Excel eller liknande. Eventuella skillnader mellan filerna är irrelevant för mig fram tills den dag det kan bli aktuellt med bonus. Rättare sagt, om det skulle visa sig att jag inte får bonus. Först då blir det relevant, men om jag hade varit intresserad av Tesla alls då hade jag nog ställt frågan till Skatteverket om vad som gäller och påpekat felet / skillnaderna.

Ingen här har retat sig på dig för att du har påpekat att det finns skillnader mellan filerna, jag undrar bara var du har fått ifrån att XML filen är den enda giltiga när båda finns på Skatteverkets hemsida. Dessutom är det endast pdf filen som är undertecknad formellt:

"På Skatteverkets vägnar
KATRIN WESTLING PALM
Peter Ljungqvist
(Rättsavdelningen, rättsenhet 3)"

Det är också så att XML filen är skapad den 27/12 medan pdf dokumentet (beslutsunderlaget) är från den 19 december 2022.

Det kan finnas fel i dokumentet, men det skulle vara intressant att veta varför skulle det undertecknade dokumentet INTE gälla, medan ett dokument som är skapat senare och INTE är undertecknat skulle gälla. I pdf dokumentet finns inte ens hänvisning till xml filen, så det är sannolikt att xml filen är faktiskt skapad från ett Word dokument som var originalet till pdf.

Det är i alla fall intressant för Tesla Model Y LR AWD ägare. Felet / skillnaden är ju inte så lite heller...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.