|
|
|
|---|---|
|
hmm e det ngt som skiljer 540motorn från 530in som gör att man ej skulle kunna byta dem rakt av.? Motorfästen etc måste väl vara samma?Skruvhål för växellåda etc måste väl också vara samma? | |
| Skall bara vara att byta rakt av förutsatt att dom är från samma årtalsintervall så det är samma elektronik etc. | |
|
Det är väl olika växellådor? Jag har för mig att 540 har samma låda som 850. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag Håller med micke! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag vet att 540 har en annan automatlåda en i 530 Micke |
|
|
jojo de har ju olika lådor. men asso motorerna e väl identiska. borde ju vara samma bulthål i 540 motorn som 530 motorn bara det att de har annan låda, kardan , bakaxel och det köret. Motrerna sitter völ monterade exakt likadant i bilarna. Bara det att de har annan låda med annan utväxling etc på 540in än 530in. Sen måste man byta styrbox också då. |
|
|
NOpp, du behöver inte byta styrbox. När du plockar ur din 3L tar du spridarbryggan från den och "klär" din 4L med. Se till att byta ev. givare bara, där skiljer det. Starta och gasa. Men hur blir det om man andvänder en 5/740-låda på en 3L, någon som vet? För passar ihop, det gör det! Blocken ser exakt lika dana ut på 3&4L åttorna av mod. M60 |
|
|
hmmmm men vilka givare e det som skiljer menar du? hmmmm det enda jag kan tänka mig är om de större lådorna är fysiskt längre. så kardanen e kortare på de bilarna? eller de har lyckats få samma längd på dem så de kunnat köra samma längd på kardanen på alla? |
|
|
en grej till jag undrar... kopplingen... klarar den av 540 motorn tro? Det e väl inget med svänghjul och så som gör så att 530 kopplingen ej passar på 540? Men det borde väl ej vara några problem att sätta på en 540 koppling eller? E det ngt som skulle kunna hindra detta? Annars får man väl ta 530 svänghjulet och sätta på 540 motorn. Men den går kanske ej så jämnt då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.