AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.676

Inställning för lägsta bränsleförbrukning på 330e g21

Pi
68
Pileman
330ex g21 m-paket -22 ny leasing
Hej på er!

Jag har googlat, sökt här och till och med läst i instruktionsboken 😁

Men jag fattar inte hur man ska ställa in så det blir mest ekonomiskt läs lägsta bensinförbrukning. Och då menar jag glöm prestandan utan bara lägsta bensinförbrukning på långkörning.

Är det hybrid läge och i så fall standard eller eco PRO?

Det gäller en g21 330e.

Tack på förhand 👏👏👏

Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW)
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Bör väl vara ecopro..har iofs inte provat själv då det programmet drar ner ac och annat som förbrukar energi. Kör oftast på vanligt hybrid läge. Du får testa! Mvh
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hybrid eco pro och använd navigatorn (alltså ange målet) så bör du ha gett bilen bästa förutsättningar att optimera förbrukningen.
Pi
68
Pileman
330ex g21 m-paket -22 ny leasing
Tack då kör jag på det 👌🏻 Jag använder alltid navigation men den funkar ju bara åt ett håll på resan.

Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Om du ska köra tur och retur så kan du lägga in första målet som delmål och sen "hemma" som slutmål så räknar den på hela sträckan och kan optimera över hela sträckan. Säg till exempel att du har stadskörning i båda ändar och motorväg mellan så kommer den att spara el istället för att köra slut på elen på första delsträckan. Då kan den hålla elen till stadskörningen både när du kommer fram till första målet men också spara till stadskörningen "hemma" också. Om det där gick att förstå. :)
Tips för att skapa "round-trip": Lägg "Hemma" på en favoritknapp som du börjar med att trycka på. Sedan söker du upp ditt resmål och lägger till som delmål.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.