AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.063

Värde trimmad M140ix 2018 med få mil?

Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Vad tror experterna att man borde få för den här kärran? Orkar inte hålla på och tjafsa med folk själv så jag tänkte testa att sälja via ngn bilfirma med provision.

M140i xDrive 5-doors 2018
Mineral grey metallic
Skinnklädsel Dakota Oyster
2584 mil
VIN:WBA1R9105JVA07298

Trimmad, oklart antal hk (knappa 500?)
B58 Eventuri intake
Wagner BMW B58 200CPSI Downpipe
Dorch Engineering B58 HPFP Stage 2
XHP FLASHTOOL Stage 3
bootmod3 Stage 2+, 93 octane (98 RON)

Kåpor på backspeglar i kolfiber
Kåpa runt galler/frontspoiler lackade i bilens färg
18" M Lättmetallfälg Dubbeleker 436 M Orbit Grå med nya sommardäck Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, 225/40R18 fram och 245/35R18 bak
Nya 18” dubbade vinterdäck på ETABETA TETTSUT BLACK 8*18"
All utrustning utom taklucka

Svensksåld till mitt företag, en ägare, väldigt omvårdad och snällt körd ca 500 mil per år.

Jag tar allt på fullaste allvar.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Förmodar att du kontrollerat vad andra liknande bilar ligger ute för..?

Men 399 kan jag tycka vore rimligt?
Psykologiskt att vara under 400 papp, visst kanske upplevs "lite lågt" för en lågmilad M140iX...mycket pengar lagt på trimmet etc., men men..

Lite svårt det där med trimmade vagnar, en del presumptiva köpare surfar vidare direkt och ett mindre antal blir "eld o lågor"..Ok, det behöver ju bara finnas en seriös köpare :)

jag tycker tendensen i längden blir att dessa bilar säljs för mindre än en likadan otrimmad lågmilad vagn, dessa "originalvagnar" säljs lite snabbare och lite dyrare i slutändan misstänker JAG.

Med det sagt så är det väl bara att prova sätta ut den för vad du anser vara ett ok pris(+ lite prutmån).
Är ju inte någon annan som ska bestämma vad du anser vara rimligt :)

Mvh Janne.
Svårvärderad. Kanske utpris 399 tkr, slutpris 375 tkr varav 335 tkr till dig. Vad är vitsen med allt trim och sedan köra "snällt" (den slutsatsen går inte ihop för de flesta)?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Tycker Turbo4ever's siffror känns rimliga, men det kan vara så att omvärldspåverkan gör sitt till och att vi inte än helt förstått förändringarnas avtryck på marknaden.

Om både sommardäcken och vinterdäcken blivit utslitna och nya nu är på plats efter 2500 mil så är kanske termen "lugnt körd" lite flexibel... ;)
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Tack för input, bekräftar den magkänslan jag hade.
"Snällt" kanske är en dålig term, men den är inte körd på bana utan i princip uteslutande till och från flygplatsen.

De gamla sommardäcken dumpade jag när de hade 4-5 mm kvar, så de är inte blir helt korrekt beskrivet. Bra feedback.

Knepig bil att sälja, som "företagsbil" så får man mycket hk för lite pengar, hyfsat förmånsvärde, låg skatt och helt ok försäkringskostnad. För en privatperson är det mycket pengar för en 5 år gammal bil.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Strax under 400. Marknaden är trög nu och många avvaktar nog med bilköp då osäkerheten i privatekonomin är hög.
ma
81
madzone
Toyota GR Yaris -21
Audi A5 Sportback 45 TFSI -21
jag hade en likande (utan xdrive och helt original). Den gick för låga 300 för ca två månader sedan. Nu är det höst/vinter och hög osäkerhet i ekonomin. Fel tid för den typen av bil av dubbla orsaker. Jag hade min som förmånsbil men köpte ut, håller med att om det är mycket bil för pengarna sett till förmånsvärde.

Jag tror personligen att M140i kommer fortsätta stå i 300 eller lite mer, men det är en vild gissning eftersom bilmarknaden är helt uppåt väggarna generellt.
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Sålde den för 385 000 kr via Blocket till en vettig kille. Men herregud vilka miffon som svarar via Blocket....
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det måste ju ha känts som en bra deal!

Berätta, vad fick du uppleva?
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Hade säkert 50 meddelanden, kanske 5 var från vettiga personer, resten heter Stefan på Blocket men har en mobil registrerad på Mohammad eller gick till bilhandlare.
Folk budade från 250k samtidigt som de förklarade vilken skitbil det var och vilken tjänst de skulle göra mig genom att ta över den.
Massor med förslag på byten, med bilar i klassen 50k-150k.
Meddelanden med "Vad är bästa budet du fått?"

Osv.
Tack för återkopplingen och bra att du vågade att sälja bilen själv. Grattis till en bra affär! Vad blev TCO per mil?
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Grattis, det var bra betalt! Fina bilar kan alltid säljas om man har lite tålamod. Sålde själv min M2 för ett tag sedan. Hade ingen brådska, tror jag hade annons i 4,5 månader. Till slut fick jag vad jag ville.
Men oj vilka svar man fick... Miffon, sista-pris nissar, skumma handlare och konstiga byten. Men också en del vanligt folk som bara vill göra en bra affär.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Haha, ja, det är alltid en känslomässig resa att sälja en bil på Blocket med alla pajasar som hör av sig.

Särskilt roliga är faktiskt de som påtalar vilken dålig bil det är och alla typ-fel just den bilen har och vilka misstankar de har mot modellen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.