|
|
|
|---|---|
|
Hej, Upplevde en konstig sak idag. Efter ca: 10 minuters körning börjage lampan för motortemperaturen lysa. Först lyste den gul och efter några sekunder röd. Samtidigt gick det inte att gasa, utan motorn gick bara på tomgång. När jag svängde av vägen slocknade lampan efter några sekunder och motorn vaknade till igen. Efter det gick bilen som den skulle under hela resan. När jag senare på dagen körde bilen igen, hände precis samma sak. Även efteråt gick bilen som den skulle resten av dagen. Kylarvätskenivån är bra. Misstänker att det kan vara motortemperatur givaren som spökar...eller? Någon som haft samma problem, eller någon som har bra tips? | |
|
Hur långt har bilen gått? Är vattenpumpen bytt? Kollat felkoder? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hej, Bilen har gått 22000 mil och är en -08 Vattenpumpen är inte bytt de senaste 4 åren i alla fall. Innan det vet jag inte. Har inte möjlighet att kolla felkoder eftersom instumentet inte får kontakt med bilen och har inte fått det de senaste tre åren. |
|
|
Vad använder du för felkodsläsare? Har du provat en annan? Är batteriladdare ansluten när du gör felkodsläsningen? Om spänningen är för svag blir det problem med kommunikationen med vissa moduler... I detta fallet är felkoder A och O för vidare felsökning! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för info. Jag har bara Carly appen och Obd2 adapter. Har kontrollerat vattenpumpen och den funkar som den ska. Även kylarfläkten beter sig som den ska. Har beställt en nivå och temperatursensor. Får väl bli att prova sig fram. Hursomhelst har kört en hel del idag utan att felet visat sig. 👍 |
|
|
Nu har jag bytt temperaturgivaren för kylarvätskan. Den som sitter vid oljefiltret. Det hjälpte tyvärr inte. Samma fel fortfarande. Jag läser på många forum att det ofta är den "nedre" givaren det är fel på, den som sitter nere på högra sidan kylaren? Jag har letat som en tok men hittar ingen andra givare. Nu undrar jag om den finns någon vänlig själ i Solna eller närområde som har en diagnostikläsare så man kan få någon felkod på eländet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.