|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp igen :) Fruns son är svårt sugen på denna 335:a, vad säger panelen. Importerad -21, relativt många mil, halvtrist färg på inredning, med mera. Input skulle verkligen uppskattas. Länk MVH Robert | |
|
Allt är relativt. Det är mycket pengar för en bil som gått långt och kommer kosta att sköta om. Försök tipsa sonen om en billigare bmw, finns mycket bmw godis på blocket för betydligt billigare peng typ 40k-50k kr. Köper man en dyr bil sen går några månader sen ser man någon annan bil som man börjar sukta efter, det är bara kortvarig tillfredställelse, samma som speltorskar, köptorskar m.fl. Lägg de där 150k på börsen istället, det är nu man ska köpa aktier/fonder. Om 3-4 år på börsen finns det chans att de 150 k har blivit 300 k. Svårare tider väntas dessutom, kan bli av med jobb, fasta utgifter i övrigt stiger osv. Nu har ni fått facit. Jag har själv gjort den här resan och lärt mig av att prova själv. Mvh Henke |
|
|
Låter dyrt i dessa dagar... |
|
|
150 tusen för en riktigt kompetent, välutrustad bil som kostade långt över en halv miljon som ny, är det dyrt? Vet inte om jag tycker det. Däremot är det nog inte en lättsåld bil om man tröttnar fort så där riskerar man att tappa pengar fort. Det kommer inte finnas många köpare samtidigt på den bilen så att säga. Själva bilen E91 börjar väl bli lite till åren kommen. Det märker man på att den är lite trång och bullrig men framförallt på infotainment osv. Den är inte sämre än något annat motsvarande åldersmässigt förstås men jämför man med nyare bilar kan man bli lite besviken kanske. |
|
| Hej! Lite misstänkt att byta så snabbt efter import. Mycket bytt men varför inte byta hjullager innan försäljning? Blir lite dåliga vibbar för mig | |
| @Stark Industries: Nu är det ju andra brukaren som säljer den snabbt. Första brukaren hade den i alla fall över 1 år. | |
|
Unga är impulsiva, det behöver inte nödvändigtvis göra dem till bedragare. Men jag får också en lite tråkig känsla av att säljaren vet att hjullagret är dåligt men inte gjort något åt det. Å andra sidan kunde kan ju låtit bli att skriva något alls och sedan låtit köparen upptäcka det på plats, det hade varit värre tycker jag. |
|
|
Hade hellre tittat på denna blå, 20 k upp men halva miltalet Länk |
|
| Visst är det dumt att generalisera men alla prestandabilar bör kollas noga. Den sista ger ganska mkt högre skatt och är prefacelift. Personligen tycker jag att LVIn ser modernare ut men det är tycke och smak. 335 d är annars en pärla med bra prestanda men ganska snål på dropparna. | |
|
Ingen här som har någon åsikt om "coilsen" på första bilen? Bilar med coils brukar bli överdj*vligt hårda efter en dylik operation.. Men å andra sidan så har jag ingen specifik känsla för vad KW coilovers har för hårdhet, men som sagt så misstänker jag starkt att komforten är betydligt sämre än original s.a.s.,snudd på olidlig iaf för "gamla gubbar", vilket iofs inte är målgruppen för den typen av bil heller ska jag väl också skriva :) Mvh Janne. |
|
|
Tack för alla bra svar. Faran avblåst, nytt fokus mot annan bil :) MVH Robert |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.