AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.503

problem med uppvärmning bmw 530e g30

Hej!

Jag har försökt värma upp bilen via bmw app men bilen blåser bara kallt. När jag kör med el så blåser den bara kallt också. men när jag kör med bensin så värms bilen. Fins det någon funktion så man kan ändra så den blåser varmt vid el körning och via appen? Har ni också samma som min.
sa
275
sarli
I4 m50 G26
Har alltid värme (som kommer fort), oavsett körning på el eller bensin. Kan såklart även förvärma via appen förutsatt att där är kräm kvar i batteriet eller om den står på laddning.

Kan inte komma någon funktion som skulle blockera värmen. Eco-pro läget kan möjligtvis göra att det blir lite svalare eller att AC inte går lika hårt för att spara energi.
Du
162
DunderDude
G30 530e -18
F31 320dA xDrive -15
Har en 530e från -18 som fungerar som sarli beskriver. Låter som att du bör göra en felsökning på detta. Har du vridit upp värmen ordentligt för att se om det kommer varmt?

vrider jag upp till 27 grader så blir det varmt riktigt fort!
Hej!

Jag vrider upp till 28 grader men de blåser kallt när bilen körs på max el då är den
ven fulladdat, men om jag lägger i manuellväxellåda så värms bilen snabbt då bensinen är igång. Jag har även testat med appen den blåser bara kallt. bilen är årsmodell 2019.
Du
162
DunderDude
G30 530e -18
F31 320dA xDrive -15
Låter som att du behöver lämna in den på felsökning. Är det även så om du har sladden i och aktiverar på klimatpanelen?
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Vanlig orsak är den elektriska värmaren som måste bytas.

Hej!

Min har endast rullat 1400mil aldrig vinterkörd. Får åka visa upp bilen för att när motorn (bensinen) är igång då värms bilen inga konstigheter. Man borde väl kunna värma bilen även vid start när den är fulladdat med max el eller har jag fel?
Du
162
DunderDude
G30 530e -18
F31 320dA xDrive -15
Ja det stämmer så länge der finns kvar några km kvar i batteriet.
När bilen går på motor så värmer kylvattnet och när det är el så sitter en elpatron i kylkretsen, så sannolikt har elementet för el pajat.

Låter som ett fint exemplar :)
Hej!

tack för svaren ska visa upp bilen får se vad dem kommer göra. Är det dyrt att byta elpatron?
Du
162
DunderDude
G30 530e -18
F31 320dA xDrive -15
Vet ej, det är ett ganska stort paket, kolla videon i tidigare inlägg. Ser ut att vara rätt så dyrt, tyvärr. Finns att köpa på skroten eller ebay.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.