|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag skulle behöva hjälp att tänka rätt innan jag lämnar in bilen för reperation då dessa åtgärder kan kosta en slant. För ca 3 veckor sedan såg jag att bilens bakdel hade åkt ner och knappt något glapp mellan hjulhuset och däcken. Pga luftfjädring så rättar detta till sig när man kör har jag förstått. Två dagar senare var bakdelen åter i bott. Detta åtgärdades när jag startade och tog en tur. Nu har det gått 3 veckor och bilen har varit "normal" men idag så stod den åter i bott. Om jag förstår det rätt så är ett vanligt fel bälgar och ev kompressor som behövs bytas på dessa modeller. Brukar problem med bälgar eller kompressor bete sig såhär? Dvs det kan gå 3 veckor mellan varven etc? Hälsningar Martin | |
|
Hej Ja låter som bälgarna, rättar den till sig efter start är det ju tecken på att kompressorn jobbar som den ska men bälgarna lyckas inte behålla trycket pga läckage. |
|
|
Tack för svar, det låter rimligt. Blir nog till att beställa ett par bälgar och låta någon bra verkstad i närheten byta dessa. mvh Martin |
|
|
Kan vara ventiler också som spökar och släpper ut luft. Men bälgarna är vanliga fel |
|
|
Håller nog också på att det handlar om en kärvande ventil / ventil paket. Beskrivningen visar ju att trycket kunde hållas tre veckor, att *hela* bakvagnen sjunker (inte bara ena sidan, som annars vanligt) och att kompressorn fungerar. Att båda bälgarna ger upp samtidigt - och att de dessutom tätar till sig under en längre tid - känns inte som något troligt scenario. Hellre då en trög ventil. /Lennart |
|
|
Tack för svar. Höger bak är betydligt lägre såg jag idag, så det kan tyda på bälgen. Kan ju hoppas på ventilerna som spontant låter som en billigare historia, men man kanske behöver byta fler saker i samband med dessa? Hur som helst, bälgar beställda och förhoppningsvis är problemet löst snart. //Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.