|
|
|
|---|---|
|
Ska sälja föräldrarnas 525:a som rullat 14000 mil. Vi har ägt bilen innan dem så jag vet att det är korrekta mil. Bilen har mest stått still de senaste åren och de har kört endast ett hundratal mil per år. Tyvärr har de "misshandlat" den ganska rejält med lackskador (mkt repor) och framspoiler och kjolpaketet har fått rejält med stryk av snöhögar och trotoarkanter osv. Dessutom har nu elsystemet packat ihop och ger diverse varningar om malfunction på ABS, bältessträckare mm. Bilen går att köra men lyser upp som en julgran av felmeddelanden när man startar den. Fjärrlås/larm går bara att använda om man står vid bakrutan där huvudenheten är.... M-paket, Sommar (Mpaketfälgar) och vinterdäck med bra däck. Helläder, Svart solid lack. Obesiktigad (senast 31/12 i år) Hur kan man värdera den tro? Bilpriser säger typ 65000:- Men i detta skick, 30000:-? Försöka sälja den till ungdom som A-traktor? | |
| Det går väl alltid att prova och sedan se om du måste sänka för att få iväg den. | |
| Alla felmeddelanden är troligtvis bara pga dåligt batteri. Bytt till nytt fräscht till att börja med. | |
| Hur har det gått med försäljningen? | |
|
Lite senare fanns det en annons här på AP om en bil, som i stort motsvarade TS' beskrivning. Om jag minns rätt, var priset 30k. Annonsen, och bilen antar jag, försvann efter någon dag eller två. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.