|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en BMW X3 som vägrar fälla in dragkroken. Fått tips om att uppdatera elektroniken. Hur går man tillväga? Andra tips? Konstigt att man inte ens hinner besikta sin " nya" bil innan den havererat. Kontaktat verkstad . Ca 16-19 000:- vansinne! | |
| Det är väl tre års garanti? | |
|
2 år. Bilen var 2år och 2 mån när detta inträffade.... |
|
|
Är det helt tyst eller känns det som kroken står och tuggar/försöker komma in? Står den och rycker lite så kan man sparka till på den några gånger för att hjälpa den på traven. Krokarna har en tendens att fastna ganska snabbt i utfällt läge. BMWCS #8925 |
|
|
Enligt konsumentverket är det alltid 3års garanti. Sista året så behöver konsumenten argumentera för vad felet beror på. |
|
|
Så verkstaden har inte felsökt utan bara indikerat pris för byte? Antar att du använt tricken i instruktionsboken (om lysdioden är röd ha motorn igång och håll inne knappen.)? Du har inte råkat aktivera släpvagnsdrift i iDrive? |
|
| Länk | |
|
Tack alla underbara människor för tips. Har googlat, varit på verkstaden x2, ringt Bavaria ....3-4 ggr. Banka på draget, tryck på knappen i 10 sek etc. Detta hände i mars, vi ska nu besikta bilen och förstås bokat tid för byte då vi ville fortsätta köra vår bil. Har idag lagt manken till och gjort alla knep för sjuttielfte gången. Ja, naturligtvis så var det markerat skäpvagnsdrift i iDriven. Felet åtgärdat och jag har sparat åtskilliga kronor. Varför i h.....kunde inte verkstaden detta, jag kunde ju ha bankat sönder hela elektroniken med min hammare!!! Stort Tack. |
|
|
Glad att kunna hjälpa till :) Har inte provat själv, men kan undra om inte iDriven kunde upplysa om "felet"? |
|
|
Hade ju varit sanslöst skandalöst... om verkstan bytt kroken utan att kolla detta. Hur är det möjligt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.