AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
658

Huvudenhet 7-serie F01

Hej.

Har en importerad 750 F01 från 2010 som lustigt nog tagits in från Japan.
Navigationen funkar inte, och jag har nu skaffat en europeisk huvudenhet.
Dessvärre verkar det skilja sig lite sett till antenner och dyl, och efter timmar på nätet så har jag inte kunnat hitta en enda Europeisk enhet på nätet med motsvarande anslutningar som den Japanska.

Gör ett försök här, och hoppas att någon sitter på info resp.

Den Japanska modulen har 3 anslutningar, GRÅ, GUL och en 3-polig kontakt som inte verkar finnas på EU-enheten, som har en LJUSGUL och GRÖN anslutning och saknar helt anslutning för den 3-poliga kontakten.
Vad ovanstående går till är den stora frågan.

EU-Navigationen: Länk
CI920744601

JAP-Navigationen: Länk
CI922339801
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag tror efter lite forskning att den gröna och gula kontakten är för DAB-antenn (L- och III-banden).
Till skillnad från EU/US saknas dessa
"In the Japanese version, the antennas for VICS (Vehicle Information Communications System) and ETC (Electronic Toll Collect) are also connected to the CIC."
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Varför bytte du huvudenhet? Det går att fixa till om den inte är trasig. Googla så kommer du hitta en hel del info.
Ett exempel, Länk
Super - tack för hjälpen!
Jag hade pratat med en som nämnde att det inte gick att koda om orginalenheten, så jag tog det för givet att det stämde. Nu när jag kikar på länken du skickade så verkar det trots allt att det är möjligt.

Lämnade iväg bilen till en kille som sa sig ha gjort konverteringen eller uppgradering av USA/JAP enheter, och han ska försöka fixa den ist för den "nya". Funkar det inte så har jag en extra enhet.

Hade jag vetat så hade jag aldrig köpt en ny enhet innan jag provat att få orginalenheten fixad - tack för upplysningen! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.