AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.261

Kompressorfel eller ?

Hej,

Har en 520d (F11) - 2014 som senaste året sjunkit bak för att sedan höjas när man sätter på tändningen. Så där gör ju kompressorn sitt jobb, men sjönk efter ett par timmar igen. På senaste tiden har den höjts upp till Max .. alltså högre än normalt och varnat för ”Chassi” i displayen. Jag trodde att det kunde vara luftbälgarna så bytte som till ett par Arnott. Kompressorn pumpade upp nya bälgarna fint men efter några mil höjdes den lite till och varningen var tillbaka. Surt då jag trodde jag löste problemet.

Nu undrar jag om det kan vara fel på kompressorn eller ventilen i den, så tänkte .. vad är nästa steg? Kanske skulle byta ut kompressorn ?.

Men vad ska man köpa för någon isåfall ? Ser ett nummer på den befintliga : 37206864215 -01 & 244497-10.

Hjälp !!
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Men om den pumpar upp för högt kanske regleringen är dålig. Sitter givare där bak som kan ha hängt sig. enkelt att kolla

Ja det kan det ju kanske vara, borde ju vara ett fel som fler än jag fått kan man tycka. Det verkar som om den först pumpat upp normalt men efter ett tag (några dagar) så höjs den ytterligare något och så får jag chassi varningen.

Hur kollar man givarna ?
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
jag tror - men har aldrig behövt mecka med den själv - att det är denna sensor som kan spöka. Länk

Men om du har inpa kan du ju testa att höja och sänka lite fram och tillbaka. ibland kan service mood hänga sig, har hänt mig.

Tack, har dålig koll på vart dom sitter, har tyvärr inte inpa eller något diagnoserings verktyg/app.
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
om du hissar upp bilen eller lyfter den med domkraft och pallbockar kan du kika in under den. du ser nivågivarna snart. kontrollera hur de ser ut och spraya lite 556 eller så, enkel och gratis åtgärd

Ah ok så dom sitter såpass synligt, får kika i helgen om man kan lista ut vart dom sitter.
Nån som vet vart man ska köpa en ny kompressor ifrån .. typ eBay.de eller Amazon.de ?

Hittar en del som verkar se ut som den jag har och som har samma nr och kostar €258

Länk
Nån som vet vart man ska köpa en ny kompressor ifrån .. typ eBay.de eller Amazon.de ?

Hittar en del som verkar se ut som den jag har och som har samma nr och kostar €258

Länk
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Kompressorn är det väl inget fel på om den orkar pumpa upp bilen?
Måste ju vara något med regleringen.
Annars är det vettigt att köpa från eBay eller liknande tycker jag.

Det kan också bli konstigheter om fjädringen hamnar i fel "mode".
Styrenheten kan hamna i transportläge. Kan vara värt att kolla.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.