|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har ingen speciell åsikt mer än betr ”VEMO”. Om den tråd, som jag länkade till, och som du själv har läst, inte ger vibbar… ? Vilka idéer fastnar du då för? /Lennart |
|
| Det sitter bmw orginal både VF och HF, har skrotat alla kinagivare | |
| Tråden du länkar till är samma felkoder, men X3 har abs ringar även bak, jag har inte det utan det sitter i lagret på E60. | |
|
Ok. Men så här skrev du i november: ” Uppdatering Nu har jag bytt alla ABS givare ( vemo ) samt ABS ringar ( vemo )”. Sen byttes någon av dessa ut mot en Bosch. Men oavsett, får du ”fel rotationsriktning”, kan det väl ändå bara handla om givarna?En eller flera. /Lennart |
|
| Jag tror att du måste läsa en gång till, du är i fel tråd och läser. | |
| Det är TC1 som skrev i min tråd, han har en X3, det är inte jag eller min bil | |
|
Aj, aj! Så kan det gå när man länkar och tappar bort sig! Förlåt fumlet! /Lennart |
|
|
Hej, Man borde nog försöka rita upp en tabell över vilka åtgärder som gjorts och vilka felkoder som blir följden efter varje gång. Jag försökte lite lätt, men det kom upp osäkerhet/följdfrågor om exakt vad som gjorts (ibland vet jag inte vilket hjul som åtgärdats). Men EN felkod som, när den väl kommer, alltid kommer från VF, dvs "5E24 Wheel speed, supply, front left." Den koden, dvs "Wheel speed, supply" verkar ju inte följa med, när du flyttar sensorer. Alltså kanske felet inte sitter i sensorn, som du redan anar, utan i kablage eller ABS-enheten? /Lennart |
|
|
Problemet löst, någon gång under alla tester har jag satt en icke original givare höger fram, köpte en ny BMW originalsensor (Bosch) och satte dit och nu fungerar allt. |
|
|
Så bra! Tack för din återkoppling ! :) /Lennart |
|
|
Hej Jag har bytt fördelningslåda ställmotor etc och har nu felkoder 55C3 och 55C6. Har en enkel felkodläsare från som sa fel på abs sensor VF. Den är bytt och problemen består. Har lagt ner 80 000 kr i reparationer på min 530XD så kan inte ge upp. Tycker när jag svänger max till höger att bilen går lite trögt. Tar jag bort säkring #13 ur handskfacket försvinner den trögheten men har fortfarande 4x4, DSC, ABS och EBVC failure.... Hjälp...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.