|
|
|
|---|---|
![]() 121 BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006 BMW 320i m sport edition 2011 BMW M3 E46 2002 |
Hejs! Johnny Lehti heter jag. Jag har lite funderingar på att införskaffa mig en BMW 320 Si och undrar omdet är någon som har en sådan här på forumet. jag söker lite allmänna råd och tips och undrar även om det finns några motoruppgraderingar till dessa. Bilen i sig verkar ju rolig och speciell men lite mera mos i maskin hade ju inte skadat. Jag är van vid min lite vassare sommarbil så man vill ju inte bli uttråkad :). Alla tips mottages tacksamt! Johnny |
| Jag tror du skulle uppskatta en 325i/330i mer, du är ju redan nu inne på att motorn inte räcker till. | |
|
Wow, sällsynt bil 44 st. togs in till Sverige och alla verkar finnas kvar. Finns en officiell tråd här: Länk |
|
|
Det är nog en bil för de mer entusiastiska...i grundutförande tror jag att den inte riktigt lever upp till en del förväntningar och då främst när det gäller motorn och dess effekt. Den är lite rolig då varje motor handbyggdes i England på BMW:s fabrik som gjorde BMW/Sauber F1-motorer. Men den är nog ett bra utgångsmaterial för de som vill modifiera den. Race-motorn har ju 100 hästar mer än "standardmotorn" som ska ge 175hk... Främsta problemet är väl att det har varit en del problem med spruckna cylinderfoder. Sedan kräver den lite mer service än vanliga motorer då den har "gamla hederliga" mekaniska ventiltryckare som måste justeras med jämna mellanrum. Som "vardagsbil" finns det nog bättre alternativ men som entusiastbil är den en "dark horse" som har sin plats i motorhistorien, tycker jag. Största problemet är nog att hitta någon som är till salu! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Vad jag kommer ihåg var toppen riktigt bra i motorn men det var problem med cylinderloppen som sprack. Kul alternativ dock. Hittade en tråd: Länk |
![]() 121 BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006 BMW 320i m sport edition 2011 BMW M3 E46 2002 |
Tack för svar! Jag har hittat en bil med 9000 mil på mätaren och motorn är bytt av BMW vid 3000 mil så motorn har gått 6000 mil. En ägare, full servicehistorik hos BMW, inga skador så den känns ju lite rolig som sommarbrukis tycker jag. Jag har min andra BMW om jag vill åka lite fortare så det var mest av nyfikenhet som jag frågade om det var enkelt att få upp effekten lite men det verkar som att uppdatera programvaran gjorde gott, om inte det är gjort redan vid motorbytet tidigare. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.