|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Mitt råd: vänta tills i vår/försommar då blommar lågkonjunkturen som borde kommit för länge sedan ut i full blom. Folk som är överbelånade(för mycket pengar gör folk dumma i huvudet:) som jag brukar säga) blir tvugna att sälja av sina kapitalvaror dom har lån på, bil, båt eller kanske en stuga i åre? Man ser redan nu att en del hoppar av sina kontrakt på i4 och iX50 av vad jag förstår. Det ligger ett dussin Tesla Mod S Plaid för 1,5 Mkr ute på nätet, antagligen köpt på spekulation och de blir inte sålda läste jag i en annan tråd. Det är bara att ha lite tålamod och is i magen, cash is king:) Mvh Asken |
|
|
tänkte jag skulle uppgradera och la ut min x3. Hyggligt prissatt och med "rätt" utrustning så trodde den skulle flyga iväg relativt snabbt. Nope nope nope. utöver "snabb affär"killarna och dem som har konstiga bytesförslag så typ iskall. Vågar man köpa och behålla befintlig för att sälja senare i vår eller är det skitsamma givet konjunkuren etc? |
|
| Bluetrain, hur lång tid har den varit ute? Samt vad är det för årsmodell, motor, utrustning, miltal och pris på den? | |
|
Satte in annonsen i helgen. Denna är det. Länk |
|
|
Det har gått 4-5 dagar? Lite is i magen för du väl ha :P! Rubriken säger ju inte ens att det är en 20d. |
|
|
Kolla bilpriser.se där kan du få en liten hint om ev marknadsvärde. Det finns något som heter "bilhandlarpsykologi", eller iaf fanns. Det handlar om att bilar som kostar mer än 100kkr köper folk helst, på psykologiska grunder, på firma för det känns "säkrare". Jag tänker nog så om den här annonsen med men det är jag. Lycka till! Asken |
|
|
Jag tror inte det kanske kommer göra att bilen blir såld imorgon men din annons har verkligen förbättringspotential! Ta bort alla bilder på servicarna och skriv datum och mil i texten. Ta sedan 3-4 bilder på bilen från olika vinklar istället. Eventuellt kanske du måste låna en bättre mobil att fota med för bilderna är suddiga nu. Du måste få mig SUGEN på bilen. Det gör inte nuvarande annons. Den ser deppig ut. |
|
| Tack för feedback Löwet, uppskattas! Okej då ska jag rota fram systemkameran och försöka ta lite bättre bilder i helgen. Något annat i texten man bör lägga till (eller ta bort) för att det ska ge lite mer köpsug? | |
|
Om jag var du så hade jag 1) Tagit bättre bilder och inte dolt regnumret (Framifrån, snett framifrån, bakifrån, plus inredningen bör minst vara med. Byt bakgrundsmiljö till någon där man inte får betong och graffiti-feeling. 2) Ändrat rubriken till: BMW X3 2,0d M-sport 3) Skrivit ut utrustningen i textform i annonsen också (den viktiga, inte dimljus fram, men dragkrok, skinn, M-sport osv) 4) Är däcken nya eller nästan nya, skriv "endast 200 mil" eller dylikt |
|
|
Sådär nu har jag lagt upp lite bättre och gjort om texten. Har från handlare fått 170-175kkr. Borde det inte innebära att iaf 180-185 är rimligt att få privat? Eller strunta i att sälja nu och behålla den till våren? |
|
|
Mycket bättre! Är inte 170-175’ från handlare ett acceptabelt bud? Jag sålde en bil i våras och det blev till en handlare då privatpersonerna inte kändes seriöst intresserade utan mer lycksökare med byten osv. |
|
|
Jag hade tagit handlarens bud direkt, utan tvekan, om det skiljer så lite. |
|
| Som ekonomin utvecklas nu så är den ju inte mer värd till våren. Då kanske handlarna bjuder 155-160? | |
| Annonsen blev kalas men ta budet och spring! Den enda utveckling värdemässigt du har att se fram emot är nedåt. | |
|
Ska man ha åsikter om annonsen så är det väldigt liten variation på bilderna. Snett framifrån sedan framifrån sedan vänster framifrån...höger bakifrån och sedan vänster bakifrån...5 bilder som visar 2 saker. Satsa på lite interörbllder istället. Visa instrumentbrädan. Visa baksätet. Vad som helst förutom mängder av bilder på precis samma sak. |
|
|
Nu är bilen såld och jag kan summera både säljprocessen.. Stort tack till er som engagerade er i min annons. (: Fick ett par bud till efteråt men misstänker de flesta var firmor. De ville ge 165-175 och hämta direkt. Inga frågor kring skick, komma och testa utan bara detta är budet take it or leave it. Ska jag vara ärlig så var det en kille som ville komma samma dag som jag la ut annonsen men fick lite dåliga vibbar så jag avstyrde det. Pratade med cardrop och de kunde erbjuda 173 men då skulle jag behöver bestämma mig på studs och deras besiktningsfirma fanns inte på min ort så skulle bli meckigt. En kille skickade en bild på ett gäng pre-lci med typ 20k mil utan msport och sa att den är värd 120-130. Bussig kille som kunde hjälpa mig bli av med denna olägenhet redan idag. Ja dessa blocketpuckon alltså, nästan komiskt! Det slutade med att jag hittade ett objekt på hedin bil som hade riktigt bra pris direkt utan prut och tjafs så ringde direkt. Kollade med dem om inbyte och de erbjöd 180, så saken var rätt biff i det läget om man säger så. De ville ta in och testa den och oturligt nog så var både skivor och bromsar slut på alla fyra (!) och behövde bytas. Lite konstigt kan jag tycka då jag bytte bromsskivor på ena axeln för tre år sedan typ och inte kört jättemkt men bara gilla läget antar jag. Funderade på om man kanske skulle behålla den något år eller två men tänkte nu har jag hållt på och mecka så mkt med detta lika bra att löpa linan ut. Och det ärju faktiskt liiiite roligt med ny bil också. (; Lite nyfiken på vad de kommer annonsera den för. Vad ska vi gissa de sätter ut den för 219, 209, 199?? |
|
| Ännu mer spännande är ju om den kommer ha nybytta skivor när den kommer ut eller ej ;) | |
| Att det kommer vara nya bromsar är jag tämligen säker på då jag själv kommer ombesörja det innan leverans då jag kunde göra det något billigare än det avdrag de föreslog om de skulle göra det. Fick ett bra intryck av Hedins bil, tyckte de kändes seriösa. | |
| var lite nyfiken på var bilhandlaren skulle lägga ut bilen för men nu så här en månad senare så är den fortffarande inte utlagd till försäljning. lite konstigt, har de ingen kapitalkostnad att ta hänsyn till? | |
| Har du kollat så de inte exporterat den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.