|
|
|
|---|---|
|
Jag får upp ett meddelande i min 330e -21 att batteriet i nyckeln är slut. Nu har jag bytt batteri men meddelandet ”ploppar” fortfarande upp varje gång jag startar bilen. Vad göra åt detta, tips någon? Mikaelak | |
| Testar starta om iDriven... | |
|
Vet du att nya batteriet är "färskt"? Funkar nyckel nr 2 utan varning? (Kanske växla batterierna, om det är samma nyckelmodell?) |
|
|
Har erfarenhet av att budgetbatterier, typ Classe eller Feltema, inte funkar så bra. Inte heller Kjelles egna (är lite osäker här), dvs köp Varta eller motsvarande märkesbatteri. Niklas Fransosen |
|
|
Tack för svar. Jag ska prova att starta om iDriven i morgon. Det nya batteriet var Energizer lithium, bäst före 2031 enligt förpackningen (4-pack). Ska prova att byta batteri mellan nycklarna. Mikaelak |
|
|
iDriven omstartad samt provat reservnyckeln, bilen säger fortfarande att batteri i nyckeln är slut. Nu har jag bytt batteri från reservnyckeln till min ”ordinarie” nyckel så får vi se… Skumt detta…. Mikaelak |
|
|
Jag ska lämna bilen på service nästa vecka och har anmält "felet" så får vi se vad dem hittar. Jag återkommer med "rapport" nästa vecka. Mikaelak |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.