AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.558

Tips på reservdelsleverantör

Jag har tidigare beställt delar ifrån Autodoc,Trodo,MisterAuto. Sen fick jag ett tips av en kompis att kolla upp : www.aeromotors.se

Jag har nu beställt från denna firma säkert 20 gånger,och ALLTID fått det jag beställt! Frakten tar c:a 1 vecka och delarna kommer levererade direkt till min dörr.
Priserna är ofta en bråkdel av dels orginalprisdelar,men även betydligt billigare än tex Autodoc mm
Det jag beställt är både bilreservdelar men även tex glödlampor,handrengöring,rostspray m.m m.m
Jag har inte fått en ersättningsprodukt skickat till mig,men i enstaka fall har jag fått frågan om jag vill byta till en annan del då dom inte kunnat levererat aktuell del direkt

Har tex beställt avgassystem ( både främre ljuddämpare och bakre ljuddämpare),och frakten har varit
helt ok

Vill med detta bara säga min erfarenhet,och iom att allt funkat bra för mig betyder det inte att nån annan haft strul,men jag kommer fortsätta att beställa från dom

Ha det bra
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Från Estland (kände inte till dom).
Köper mest från Trodo (Litauen).

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Tror stenhårt på en BMW-återförsäljare, om det skall vara till en BMW...

Det är roligt när ni skriver att ni använder andra leverantörrer än BMW och alltid kommenterar att "de är så bra och ni alltid får det ni beställt"... :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jo..
BMW återförsäljaren brukar nästan alltid beställa hem rätt grejor, men jag skriver "nästan", brukar kunna bli fel där också.

Så...vill man spara några kronor(i många fall/alltid!? en rejäl prisskillnad mellan BMW och andra "beställningsvägar") och har hittat en leverantör som levererar rätt prylar billigare så är det ju inte fel..eller?

Men visst, har man inga problem med att vilja betala det som BMW begär, så ok, åk direkt till BMW utan att passera gå..

Nu skriver jag inte att man alltid ska handla "utanför BMW", men det finns många grejor som man kan handla annorstädes...
Gäller att vara lite intresserad och vilja leta en smula emellanåt.

Jag handlar själv en del från BMW när jag inte orkar leta efter någon pryl(eller någon specifik specialdel som kanske nästan inte ens finns att få tag på annars), men handlar även från andra leverantörer..
Det jag brukar normalt handla från BMW är t.ex. glykol, diverse givare typ vevaxelgivare/kamaxelgivare, specifika gummibälgar, vissa lister/plastdelar till chassie/kaross...ibland lite "fästelement"(plastnitar/skruvar) mm.mm.

Mvh Janne.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Fast Alexander, varför ska man köpa en grej hos BMW som man lika gärna kan köpa från en annan, oftast tysk, site som erbjuder samma vara till ett betydligt lägre pris?

Skulle i våras köpa nya bromsskivor till min 750. Minns inte exakt så här pass långt senare men jag fick 2 skivor från ATE köpta hos Autodoc till priset av vad min kompis på BMW kunde erbjuda med kompisrabatt för 1 skiva.... Och vad jag förstår så är det ju ATE som levererar till BMW med skillnaden att det står BMW på kartongen som man inte sparar direkt ;-)

Så klart är det bäst om man vet exakt vilken del man ska ha, helst med artikelnummer med.

Så har man obegränsat med kosing och inget hum om hur man tar reda på vilken del som passar så är det enklast och "bäst" att åka till BMW, inget snack om saken.

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.