|
|
|
|---|---|
| Jag har fått felkod 252500 på min bil och den är fett slö. Vad ska jag byta och vad är felet? | |
|
Länk En vägledning, dock inget svar på vad exakt som måste bytas.. Mvh Janne |
|
|
Dvs skriv in din felkod och skriv in land, motorkod etc.. Du lär få ett svar på i vilken riktning du ska börja leta iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Ja jg vet ju vad felkoden säger och det säger Laddningstryckställdon/turbinreglerspjäll; aktivering avbrott permanent Men vet inte vart jg ska börja eller vad det kan vara🤔 Någon här kanske fått samma? |
|
|
Tja, gissa kan jag väl göra.. Tror att du på din motor har ett vakuumstyrt reglerspjäll mellan högtryck o lågtrycksturbona.. Kanske den regleringen som gett upp pga t.ex. att någon slang som gått sönder/lossnat och vakuum är tappat!? Men du kanske får någon som haft exakt denna felkod och kan ge mer info i tråden.. Mvh Janne |
|
|
Bästa annars är att åka till en BMW kompetent verkstad som kan göra en diagnos och därefter se vad som felar.. Men visst, finns något bra/bättre svar härifrån så är det ju inte fel det heller.. Mvh Janne. |
|
|
Hej, Att åka till BMW är ju alltid en variant, om än inte alltid den aptitligaste. Prova att googla "BMW 252500". Där finns bl a en Youtube-video som visar den troliga felorsaken. En ventil med en läckande bälg. (Glömde tyvärr att kopiera länken, men du hittar den nog.) EDIT : hade kvar YT-länken i telefonen! :) /Lennart |
|
| Tusen tack för all hjälp ska ut imorgon och kika efter nå kabelbrott eller slangbrott och hoppas att de är något enkelt 🙈 annars får jag nog byta aktuator ändå 😅 | |
|
Hade kvar länken. Se mitt föregående inlägg. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.