|
|
|
|---|---|
|
Jag upptäckte igår att själva ”ljusslingorna” i min ambient light är väldigt trötta. Dom lyser liksom inte hela vägen utan bara i kanterna, och väldigt svagt. Går det att laga eller byta? Är det led eller fiberoptik? Tack på förhand för ev. svar. | |
|
Har du testat att skruva upp ljusstyrkan i iDrive? /M Mina bilar: Länk |
|
|
...och reostaten som styr instrumentbelysningen. Sätt båda på max för att kolla läget. Har du svart klädsel? I så fall blir effekten ganska minimal, trots allt. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Blir till att göra en stor genomgång av alla funktioner på bilen tror jag. *Asg* Hur kommer jag åt inställningarna för Ambient light i iDrive? Jag tycker jag har provat allt, och i instruktionsboken hittar jag inte heller någonting. |
|
|
På min bil (2016) finns inställningen under Settings/Lights. Där kan man välja vitt eller gult ljus och ljusstyrka. Reostaten sitter vid ljusvredet. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Tack, det förklarar saken. Den inställningen har inte jag. Då vet jag. Jag ska kolla reostaten och se hur det lyser när det är riktigt mörkt ute. Och, som du var inne på, så har jag svart klädsel. |
|
|
Du kanske inte har tillvalet 'Ambient Light' utan bara 'standard-ambient-ljuset'. Lyser t.ex. baksidan av framstolarna? Tillvalet kostade 3500kr när jag beställde min bil... ;-) /M Mina bilar: Länk |
|
| Jag har kod S4URA Ambient interiör light i utrustningslistan. | |
| Och ja, mina framstolar har lysdioder som lyser ner på ryggstödet bak. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.