|
|
|
|---|---|
|
Efter att stått stilla i ca 20 år så har jag nu startat motorn. Den har ursprungligen suttit i en 325 1992, men nu sitter den i en E21 1980. Lätta vibrationer. Grenröret till cyl 6 blir inte varmt. Jag gissar att den cylindern inte tänder. Men jag har provat med annan tändkabel och tändstift. Ingen skillnad. Också provat att ta ur stift och hålla det mot jord vid startförsök. Och det blir gnista. Stiftet såg inte blött ut. Kommer det fram bränsle? Nu har ju motorn stått så pass länge och det i sej är väl en risk. Några tips? | |
|
Låter som antingen spridaren eller styrboxen. Prova att flytta spridaren från felande cylindern till en som funkar nu - flyttar felet med är det troligen spridaren som är knas... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo, jag kan också tänka mej spridaren. Det kan också stämma med att motorn stått stilla så länge. Visst kan det klägga igen. Jag roade mej med att att titta på youtube. Spontant såg det "omöjligt ut att få bort spridarna utan att göra en större demontering, men på något sätt tycks det fungera. Det får nog bli att ta bort spridarna. Tack för ideer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.