|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Fick idag mail från Tesla om erbjudande av privatleasing ca 6.700 kr för YLR och 6.900,- för YP för den som är intresserad, gäller till 22/12 eller när de tar bort dealen. Leverans senast 31/12. Man vill pumpa ut bilar där onekligen! /Anders |
|
|
Undrar om de är slut för jag hittar inte det på hemsidan längre? Eller så är jag blind, har hänt förr. |
|
|
Det var konstigt, det verkar redan vara borttaget. För bra för att vara sant? Enligt mina beräkningar skulle det vara flera tusen billigare per månad än att äga själv. |
|
|
7000 i månaden blir 252 tusen för värdeminskning och ränta efter 3000 mil. Är det jättelite? Försäkring och service och skatt tillkommer. |
|
|
69% restvärde efter 3 år ca efter att räntekostnaden är avdragen. Tycker det är bra. Mot konkurrenterna är det oslagbart. Räkna på vad en konkurrent, t ex iX1 eller i4, kostar med ränta på 7-8%... Btw så sägs det att Tesla tar 10:-/mil för övermil. |
|
|
Man får gå in på hemsidan och beställa en MY, då dyker textrutan upp. " Privatleasing från 6 690 SEK / månad Ingen kontantinsats, fast månadskostnad, service & underhållsavtal ingår samt smidigt återlämnande vid löptidens slut. Gäller för Model Y Long Range och Performance beställda och levererade senast den 31 december 2023 " Länk |
|
|
Löwet Service & underhållsavtal ingår tydligen. Skatten är väl inte mycket att orda om, 360kr per år. Du har vagnskada första 3 åren så försäkringen behöver nog inte vara så dyr heller, även om Tesla är nog ganska dyra att försäkra. |
|
|
Jag tycker att det är en jättebra deal. Ingen insats, garanterat restvärde i osäkra tider, service. Fast kostnad som det verkar. Antar av texten det är under tre år den är fast. Normalt ska man på en finans annars avvara 20% ca 140 tkr som man istället idag kan förränta till 3-4%, ger ca 10 tkr netto på tre år. Dessutom belastar inte en privatleasing kreditomdömet som det annars gör med ett billån, viktigt i dessa tider. Om jag behövde en bil just nu så skulle jag nog testa en YP på denna deal. Avtalet lär utan problem också gå att överlåta om man ledsnar eller inte gillar bilen. Enda nackdelen är väl miltalet men antar att man antingen har en juste kostnad för övermil, eller kan avtala om högre miltal, men övermil brukar vara billigast att betala. /Anders |
|
|
Jag var förbi Hedin i Akalla Kia ev6 5995 privatleasing 3 år. Är väl ok det med |
|
|
Sannolikt men skulle hellre lägga en tusing på en YP. Men haraldrig provkört Kina, provsatts en gång men gick ur direkt. Kändes trång och instängd. /Anders |
|
|
Alla YP försvann snabbt! /Anders |
|
|
Alla YP försvann snabbt! /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.