|
|
|
|---|---|
|
Vill byta oljan i min automat. Har letat i min (tyska) instruktionsbok men hittar inget om vilken olja man ska använda. Finns det ens nån oljesticka och isåfall var? Kom nu inte å säg att det är longlife olja å att den itne ska bytas. Det sa audiverkstan till farsan också varpå det blev ett semesterhaveri i sydtyskland. | |
|
Har för mig att det är ett slutet system som man normalt inte rör om inte läckage inträffat. Sök på tidigare trådar! |
|
|
HAr du den adaptiva lådan skall du använda Shell LA2634, finns bara på BMW art.no. 83 22 9 407 765, 5-litersdunk. Dessutom behöver du packning, filter och kopparbrickor. (Det finns en märkning på undersidan av lådan som talar om vilket artikelnummer på oljan du skall ha) Instruktion hittar du på Länk |
|
|
Har inte den adaptiva lådan.. Har 5stegade lådan med winter och sportläge. Hur är det med denna? Om det går att byta olja så tänker jag göra det. |
|
|
Åk in på BMW och köp olja, filter och packningar så får du rätt (kolla lådan undertill om du har ett artikelnummer på oljan). Om det är någon skillnad på bytesprocessen jämfört med den ovan vet jag ej. Sök lite på detta forum i ämnet. |
|
| Det är inte helt okomplicerat att byta oljan och BMW själva tog runt 1200 för arbete och olja/filter så det tycker jag att det var värt... | |
| Byttade olja i min låda i våras. Lämnade in bilen på BMW för att den skall förvärmas till ca: 35 grader och sen fyllas på för att få rätt nivå i lådan. Lite kompliserat som sagt, så är du inte händig så in med den på BMW! | |
|
Ja då får det bli ett besök till bmw då låter det som. Blir nog till nästa lön dock, ekonomin ä rätt ansträngd efter köpet just nu :) Tack för svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.