|
|
|
|---|---|
|
Jag har stött på en BMW M5 årsmodell 2000! Bilen har gått c:a 22000 mil och är svensksåld Skicket på bilen är långt ifrån bra,men verkar komplett och fungerande Bilen har stått avställd utomhus en längre tid Har sett att i Tyskland begärs det stora summor för dessa bilar,men jag undrar om det finns nåt intresse och marknad för denna typ av bil iom att bränslet kostar vad det gör nu förtiden ? | |
| Vilket pris begärs för bilen? Ännu är bränslet inte tillräckligt dyrt för att sluta köra, se på dig själv! | |
|
Det är inte bränslet som kommer vara problemet (om du tänkt göra en snabb affär genom att rusta upp den och sälja direkt) utan att det är totalt ränte- och elprispanik närmaste tiden. Entusiastbilar kommer få en jättesmäll framöver men det märks inte på annonspriserna utan att ingenting säljs. Säljarna vill inte inse vad som krävs för pris för att faktiskt få till en försäljning. |
|
|
Jag har en M5 e39 som är i mkt bra skick men gått lite mer, 24000 mil. Tror inte jag får över 150000kr om jag skulle sälja den. Sannolikt mindre. Sen som Löwet säger så kommer det efter denna vinter med kraftigt ökade kostnader för hushållen finnas litet intresse för entusiastbilar. Räkna med 1,5 liter milen ca på det. Då gubbkör jag ändå mestadels. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.