AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.267

Irriterande knarr från bakvagnen

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Det knarrar/gnisslar riktigt rejält från höger bak när man kör över ojämnheter eller bilen gungar lite kraftigare. Kan även knarra lite lätt om det blir större nivåskillnader mellan fram och bak.
Öppnar man bakluckan och gungar kraftigt på bilen så låter det rätt rejält.

Det sitter ej original fjädring bak, men har kollat och det beror inte på någon av dom delarna.
Men när man byter fjädrar så påverkas ju några bussningar, kan det kanske vara där?

Tänkte att nr 3 i länken Länk kanske kan vara anledningen?
Men frågan är om den ger ifrån sig ett sånt högt och distinkt ljud?
Visa användare
6
Dennis san
x1 2013 automat
Att bussningar börjar gnissla och gnorka på BMW är tyvärr väldigt vanligt, när de hände på min e90 så lämnade jag in för bussningsbyte och hjulinställning , så blev det bra. Sen när andra sidan började låta så testade jag spraya stora mängder 5-56 kring de misstänkta bussningarna och den blev tyst.

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Det var nummer 3 som va problemet. Löste det tillfälligt med att punktera bälgen och köra med silikon. Får se hur länge det fungerar. Blir byte nästa gång om det börjar låta igen.
Anledningen kan ha varit att man pressade ihop bärarmen utan att lossa bulten till bussningen som visade signpeoblematisk. Sen satte i en kortare fjäder? Då kan bussningen liksom vridits till ett läge som egentligen är max och sen när du körde i gubb så vreds den längre än max. Därför bra att lossa bulten till den bussningen om man ska ändra i fjädringen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.