|
|
|
|---|---|
|
Redan när jag köpte min Z3 för sex år sedan så krånglade ABS pumpen, men har hela tiden hoppat igång bara man kört lite. Varje år den varit avställd över vintern har det varit samma sak, kör ett tag så går den fint till hösten igen. Nu verkar den jobbigare än vanligt att få igång och det är dags för besiktning. Är det någon som bytt en sån på en Z3? Kan man göra det själv? Finns det någon youtubevideo som visar hur man göra? | |
|
Tycker inte det skall vara speciellt svårt. Kräver dock en rejäl luftning av systemet. När du säger hoppa igång, är det själva pumpmotorn som skall hoppa, eller är det ventilpaketet som är trött? |
|
|
Läste lite mer. Själva mekaniska bytet kan ju inte vara speciellt komplicerat, Vad som skulle bekymra mig är faktiskt luftningen av nya ABS-pumpen. Där sitter ventiler m.m. och bromsvätskan måste komma in överallt. BMW själva har ett program där luftning sker i kombination med en testare som aktiverar pumpens ventiler. Förhoppningsvis är det någon här på forumet som har någon erfarenhet av detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.