|
|
|
|---|---|
|
Har en E92:a med "GTI motorn" fyran på 170 som går mjukt och kanonfint men blir så irriterad varje gång jag kör i stan med många start och stopp för det låter så jävla mycket in i kupén på ettan och tvåan trots att jag inte drar på nåt och lika eländigt är det med allt jävla oväsen från vägen rakt in i kupén på landsväg och motorväg det är fan som det inte finns någon ljudisolering överhuvudtaget??! Nu när förälskelsen av den näst snyggaste Bmw:n efter nyare 850:n har lagt sig så blir jag mer och mer varse om att det är bara ett jäkla snygg yttre men utan några inre kvalitéer så vet någon av egen erfarenhet eller kunskap om det går att ljudisolera främre halvan för det är från den främre delen allt oljud kommer från så det bara är ett dovt väsande gött motorljud och också inget jäkla oväsen från vägen på ett helt brandsäkert sätt och om det är krångligt och tvingas riva halva bilen? | |
|
Går och går... I teorin kan du ljudisolera men i praktiken kommer det att krävas stor insats om du ska märka någon större skillnad i ljudet. Det du kan påverka relativt enkelt är att byta från Run-flat-däck till vanliga dito - det gör oftast stor skillnad i däckljud (och komfort/grepp). Billiga däck (kina-skräp-däck) brukar också ha en förmåga att bullra (och ha dåligt våtgrepp), så har du sådana - köp kvalitetsdäck från t ex. Michelin, Continental eller Good-Year. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har tänkt på detta också och köpte fräscha bara några år gamla Nokian som är mjukare än de flesta fram där 90% av dämpningen tas upp och lika fräscha Dunlop men som är lite hårdare bak där det inte märks men slits desto mer inga run flat däck eftersom de är mycket hårdare än vanliga annars hade man ju inte kunnat köra med punka så tyvärr är det inte däcken utan det är helt enkelt ingen ljudisolering varken framifrån eller under golvet och får väl sälja den till någon ung kille som inte störs av oljuden i kupén Då kan man ju undra när det inte är någon ljudisolering, halva bilen i plast och bara en tvåliters aluminiummotor hur den kan väga för storleken enorma över 1400 kg med 18 tums hjul?? Borde ju inte väga mer än 1200-1300 |
|
|
Vad grundar du möjligheten till att kapa 200 kg på bilen på? Jobbar du med bilkonstruktion? En Volvo S60 eller Audi A4 från samma tidsepok som är ganska lika i längd och bredd väger 1500+ kg. |
|
|
Måste vara något fel på din bil, för jag har kört e92 i flera år och aldrig någonsin reflekterat över oväsen förutom i farter säg +170 då vindbrus tränger in från de karmlösa dörrarna. Jag hade dock en 335i men skillnaden bör inte vara så stor. Slitna däck, och slitna däck av dålig kvalitet (hårda), kan absolut orsaka vägljud i kupen men det är inget du ska märka av i stadstrafik <70kmh. |
|
|
Kane: Är det fyror du menar på de eller sexor? För betänk att hälften av bilarna är plast, aluminiummotorer m.m. jämfört med de äldre bilarna som till exempel min förra E46:a med gjutjärnssexa och plåt hela bilen väger inte mer än min E92:a med tvåliters aluminiummotor och halva bilen plast, ingen ljudisolering, ingen stötdämpning trots bytt nästan allting, undersidan på huven, motorrummet, undersidan av bakluckan och rännan runt bagaget är fattigt och fult lackerat matt ljusgrått som zinkfärg eller rostskyddsfärg plus hela bagaget är också ljusgrått ser billigt, simpelt, fult och snålt ut, "skinnratten" ser ut som halvtaskig skinnimitation a la Kina är några andra exempel på min bil där mina tidigare höga tankar om Bmw:s höga kvalitet är som bortblåsta i en stor besvikelse tror inte det blir någon mer Bmw efter den här för det finns så många som både kommit ikapp och gått förbi märkesbilarna gällande allting |
|
| Mahhbechh: Låter ju kanonbra på din kärra! :) Det är väl antagligen de här E92:orna med tvålitersmotorn som de har snålat in på flera olika viktiga grejer tyvärr men jag har inget vindbrus från sidorutorna i 180-200 knyck de få gånger jag kört så fort men väntar bara på att rutorna inte åker upp när man stänger dörrarna för tidigare ägaren blev tvungen att byta elmotorn till bälteskjutaren redan efter 5000 mil bara och nox sensorn ingen toppkvalitet på de grejerna direkt... | |
| Du har väl en direktinsprutad motor? Låter inget vidare, precis köpt en diesel av "annat bayerskt märke", låter inget vidare heller på låga varv (får nog permanenta rynkor i panna) när man är van med traditionellt insprutade bensinsexor. | |
| Eller så blir man döv innan pensionen... hahaha... låter ännu värre än min lilla bensinfyra men på min är det bara på ettan och tvåan som det hörs mycket in i kupén annars låter för det för lite som en symaskin... hahaha!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.