|
|
|
|---|---|
Hjelm |
Är det "bara" om besiktning med en glappande ABS-lampa? Troligtvis är det en glapp i en sensor.. men hinner inte byta.. Den har tid kl 0600 i morgon bitti och den började strula i går kväll!! Är det inte fantastiskt hur det kan slumpa sig.. |
| Jepp, ombesiktning gäller. Har hänt mig. | |
|
Jag har "klarat" mig med def ABS(lysande lampa) utan anm. Beror nog som med mycket annat på dagsformen hos den aktuelle besiktningsmannen. Mvh Janne. |
|
| Fast om du byter på en BMW-verkstad eller annan verkstad som är "GRÖNAPUNKTEN MÄRKT" och har rätt att släcka anmärkningar behöver du inte åka till Bilprovningen igen utan verkstaden tar hand om ombesiktningen. | |
cakeer |
kan ju alltid pilla bort lampan till besiktningen... |
|
Varnar lampan för fel i systemet ger det en tvåa, det stämmer. Att en bilverkstad ingår i kontrollerad bilverkstad (grönapunkten märkt kallat tidigare) innebär inte automatiskt att den är ackrediterad av Swedac att "släcka tvåor", endast ett fåtal är det. Saknas lampan helt, alltså inte tänds när man slår på tändningen ger även detta en tvåa. Jeppe |
|
Hjelm |
Den blinkade inte en enda gång under besiktningen!! |
|
Gick det bra i övrigt oxå? Mvh Janne. |
|
|
Jag besiktigade min 528iT med trasig ABS/ASC givare i vintras. Inga problem, besiktningsmannen nämnde inget trots ilsket lysande ABS och ASC lampor. Hade väl tur då! Micke |
|
cakeer |
jag pillade bort min förra året... "det de inte vet..." |
Hjelm |
Jorå den gick igenom utan problem ,förutom en annmärkning på bakdäcken som var "lite" slitna ;-) Men jag tror att jag knäckt nöten med ABSen.. Dåligt kräm från batteriet.. eller laddningen.. Jag hade bilen på laddning hela natten, så lampan höll sig lugn hela morgonen.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.