|
|
|
|---|---|
|
rörig historia: förra batteriet tog slut så för ungefär ett år sen så köpte jag nytt och fick det insatt via autoexperten. sen stod bilen ett bra tag och plötsligt var batteriet slut. jo jag borde ha underhållsladdat det men den stod på annan plats så blev inte av. sen för nån månad sen så lyckades jag få liv i batteriet och laddade det. iallafall så när jag skulle köra med bilen i helgen så sa den att batteriet var dåligt så jag satte på laddning. iallaflal så dyker det upp alla möjliga felmeddelanden sedan jag fick liv i bilen tidigare i år. min fråga är: hur får man bort dom,och är dom riktiga fel eller är det bara batteriknas fel? kan man köra med bilen? jag menar jag har kört på området där bilen står och det är inga som helst problem så borde ju vara spökproblem. eller? Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk | |
| länkarna är bilder på alla som dyker upp | |
|
Troligen är det relaterat till den dåliga batterispänningen. Bilens styrsystem har en "prioritetslista" och stänger ner olika system som drar mycket ström och samtidigt inte är "livsnödvändiga" för vidare färd, om spänningen i batteriet blir för dålig. Se till att ladda batteriet ordentligt med en bra laddare! Även ett nytt batteri förstörs om det får stå för länge med för låg spänning (under 12,4V vilospänning)! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| om man köper en sån där felkodsläsare typ konnwei kw850 eller nåt (dök upp på google), kan man släcka såna där lampor då? | |
|
Med en felkodsläsare som är anpassad för just BMW, bör du kunna både läsa och radera felkoder. Universalfelkodsläsare av billigare modell brukar inte klara biltillverkarspecifika felkoder som i detta fall. Lyxalternativet är dyrare felkodsläsare som är avsedda för bilverkstäder och liknande - de brukar klara av de flesta biltillverkarspecifika felkoder....men de kostar ett gäng tusenlappar... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.