|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ganska nyligt bytt till mig en 325i -03 (E46 Touring), någon utav förra ägarna har monterat en Dynavin i den, en äldre modell utav Dynavin som jag förstått det. När jag trycker på NAVI knappen så blir det bara en svart skärm. Har försökt genom att sätta in ett SD-kort i den för att få info till att kunna skaffa kartor via Naviextras, men det händer ingenting. Finns det att ladda ner färdigt till SD-kortet för att se om den funkar över huvud taget? Känner inte för att beställa ett kort för 1000:- och sedan få reda på att det inte funkar :/ Fråga nummer 2, handlar om samma stereo och bil. Ljudet, när jag fick bilen var ljudet kass, och väldigt dåligt mottagning på radion. Funderade då på att byta stereo och högtalare. Lossade för att kolla vilken typ utav kontakt jag skulle skaffa. Efter att jag monterat ihop det, ja då var det ett fantastiskt ljud i bilen, och mottagningen på radion var superb! Nöjd var jag och la ner allt vad byta ut den heter. Det höll dock bara någon dag, sedan var ljuder kass igen, radiomottagningen är dock forfarande bra. Provade lossa och röra i kablaget ifall det var glapp, men gjorde ingen skillnad. Kopplade ur och kopplade in igen. Och japp, då funkade det igen! I någon dag, sedan är ljudet kass igen. Midbasen i dörren försvinner helt och hållet, den spelar endast upp ifrån diskanterna i dörren. Så ja, det blir väldigt tråkigt ljud :/ Men varför funkar det enbart någon dag? Och enbart när jag tar loss och återansluter kablaget till stereon? Fråga nummer tre, samma bil. Den ska tydligen har 10-12st högtalare, men jag hittar 4. Dom två diskanterna och dom 2 midbasarna i framdörrarna. Sedan hittar jag inte några fler högtalare någonstans? Fick tips på någon sida Realoem, där finns bilder på var högtalarna ska sitta. Men där finns ingenting, bokstavligt talat. Inte ens något uttag för högtalare? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.