|
|
|
|---|---|
|
Hej, om jag säger att en "pixelrad" är trasig på min LCD skärm på stereon, förstår ni då vad jag menar? =) Är det någon som vet om sådana fel går att åtgärda eller är det bara att byta hela enheten om man vill få det fixat? Har ingen garantid (vad jag vet), stereon är en Blaupunkt (vet heller inte ålder på den, men max 3 år). /eFx | |
|
Tyvärr brukar de vara så att om man får tag i en ny display och får den monterad e man uppe i 75% av vad en ny enhet kostar. pixlar dör tyvärr. o de enda botemedelet är som sagt att byta ut skärmen. Hör med blaupunkt sverige om dom kan hjälpa dig med någon duktig firma som kan ta hem delarna samt pris. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Det är inte så troligt att en hel rad med pixlar dör samtidigt på själva displayen, mera ofta överföringen mellan glasplattan och kretskortet. Typ zebralist eller tunn värmeförseglad flexprint. Ibland hjälper rengöring av zebralisten eller så kan man försiktigt värma om flexprinten. Själva drivkretsen kan också göra att en hel rad försvinner. Leif`s mobilradiocenter i Varberg är en känd BP-reparatör som många billjudfirmor anlitar. FP |
|
|
Varberg var ju nästgårds....... :) /eFx |
|
|
Sa jag inte. Men ring gärna och stäm av pris osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.